וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "חלק מעליית מחירי הדלק באשמת נתניהו"

יו"ר העבודה תקפה את ראש הממשלה על רקע העלייה הלילה: "הרעיון שעשיר משלם כמו פועל בפניציה הוא מעוות". לסנר דיבר בעניין: "נתניהו מממן את מגרון - ומגיש החשבון לציבור"

באופוזיציה תקפו היום (שבת) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר האוצר יובל שטייניץ, נוכח העליה הנוספת במחירי הדלק - שצפוי להגיע הלילה לשיא של כל הזמנים ולהתייקר ב-55 אגורות. "הודעת נתניהו ושטייניץ כי לא יתערבו בעליית מחירי הדלק היא הודעה שקרית", אמרה היום יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', "השניים דווקא כן מתערבים, ושליש מעליית מחירי הדלק היום היא תוצאה ישירה של המיסים הבלתי צודקים שהטילו על הציבור".

לדברי יחימוביץ', "הרעיון שעשירים מופלגים נושאים היום בהעלאת מס זהה על ליטר דלק לזו של מורה או פועל במפעל פניציה – הוא רעיון מעוות".כמו כן, ציינה יחימוביץ' כי "גם ההעלאה שמתכנן האוצר בשווי השימוש ברכבי ליסינג, המסתתרת מאחורי מליצות על שוויון ועל מניעת זיהום – תפגע ישר בבטן הרכה של מאות אלפים ממעמד הביניים, אשר רכב הליסינג שלהם מהווה ממילא חלופה עלובה לבטחון תעסוקתי אמיתי".

נתניהו ושטייניץ לא יתערבו בעליית מחירי הדלק

גם ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) גינה בחריפות את חוסר ההתערבות בעליית מחירי הדלק, ואמר כי "ראש הממשלה ממשיך להכניס את ידו לכיס הציבור על מנת לתדלק את סדר העדיפויות המעוות שלו". לדבריו, "ממשלת נתניהו מממנת דיור עבור מתנחלי מגרון בשווי של 660 אלף שקלים למשפחה, משקיעה מאות אלפי שקלים עבור כל משפחה חרדית בעיר חריש - ומגישה את החשבון לציבור המשרת והעובד שהחל מהלילה יספוג גזרה נוספת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ במהלך דיון כלכלי, יולי 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"הציבור המשרת והעובד יספוג החל מהלילה גזרה נוספת". נתניהו ושטייניץ/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

במקביל, גם בקרב פעילים חברתיים נשמעות קריאות רבות נגד המהלך. זאב גראואר, יוזם מחאת הדלק, פרסם אתמול בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה נתניהו מכתב, בו הוא קורא לו למנוע את ההתייקרות. "מר בנימין נתניהו היקר, המדינה הזו בורחת לך מבין האצבעות! אזרחי המדינה זקוקים למקלט כלכלי, האם יימצא כזה?", כתב. לדבריו, למחירי הדלק השפעה על כלל המשק, ולפיכך "שהעלייה הנוכחית תייקר לנו את ההוצאות באלפי עד עשרות אלפי שקלים בשנה למשפחה ממוצעת".

גראואר הוסיף כי "אני סבור שגם הפעם ראש הממשלה, בכפוף לעליית המחירים הקרובה, יבהיר לכולנו שקיים איום אירני שעל כולנו לעסוק רק בו - ושהנושא הכלכלי כרגע לא צריך להטריד אותנו". לדבריו, "החשש ממלחמה מדאיג אותי, אני לא אשקר!אך המלחמה אשר מטרידה אותי יותר מכל, שממנה אין לי את היכולת להסתתר, היא מלחמת ההתשה שאותה מנהיג ראש הממשלה כלפי אזרחי המדינה. מלחמה שאין אפשרות להתגונן מפניה".

בשתי פעימות - בלילה שבין שישי לשבת, ובלילה שבין שבת לראשון, עולה מחיר הדלק לשיא של כל הזמנים - 8.25 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי. בסך הכל, מדובר בעלייה של 14%. בניגוד לפעמים הקודמות בהן עלה המחיר בחדות, הפעם ראש הממשלה נתניהו לא התערב בעליית המחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully