וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יוכל ילד אנגלי להרוויח עבור קיא של לוויתן?

בן שמונה שטייל עם הוריו בחוף באנגליה מצא חומר נדיר, העשוי מקיא מאובן של לוויתן. נשמע מגעיל? החומר המכונה "ענבר שחור" משמש דווקא את תעשיית הבשמים ושווה הרבה כסף

אוצרות שמגיעים מהים מוזכרים בלא מעט סיפורי עם, אבל צ'ארלי נייסמית' בן השמונה מאנגליה מצא אוצר מסוג שלא מוכר אפילו באגדות. כאשר טייל בחוף הים ליד בורנמות', מצא הילד הסקרן חפץ במשקל 600 גרם שנראה כמו סלע צהוב. הוא החליט לאמץ את הסלע לחיקו, ולבדוק מה טיבו.

על פי הדיווח באתר ה"דיילי מייל", בעזרת הוריו, גילה צ'ארלי שהסלע הוא בכלל קיא של לוויתן שהתאבן, והפך אחרי שנים רבות לחומר יקר ערך, המכונה "ענבר שחור". החומר הזה, על אף שמקורו במעיים של לוויתן, מבוקש מאוד בתעשיית הבשמים, מאחר שהוא משפר משמעותית את עמידות הריח. הגביש שבידיו של צ'ארלי עשוי להיות שווה אפילו 40,000 ליש"ט.

לוויתנים מסוג לוויתן גדול ספיר ליד סידני, אוסטרליה, בתחילת עונת נדידת הלוויתנים צפונה, 23 יוני 2011. Cameron Spencer, GettyImages
קיא הלווייתן יכול להפוך לחומר שמשפר את עמידות הריח בבשמים/GettyImages, Cameron Spencer

תעשיית הבשמים משתמשת לרוב בתחליפים סינטטיים של "ענבר שחור", מכיוון שהחומר עצמו נחשב למוצר לוואי של ציד לווייתנים, ומקורו בזן נכחד של היונק הימי. בכל זאת, כנראה שצ'ארלי יצליח למכור את החומר היקר.

"הוא ממש בעניין של טבע", הסביר אביו של צ'ארלי, אלכס, מדוע בנו התעכב על פני עצם שרובנו לא היינו מקדישים לו מחשבה שנייה. "גילינו שזה משהו נדיר, ואנחנו מחכים לקבלת עוד מידע ממומחים לביולוגיה ימית", הוסיף האב.

בינתיים, צ'ארלי חולם להשתמש בכסף שירוויח ממכירת הגביש כדי להקים מקלט לבעלי חיים נטושים. בית ספרו של צ'ארלי נמצא בקרבת חוף הים, ותלמידיו יוצאים לסיורים רבים בסביבה. למרות אהבתו הרבה לטבע, רוב הסיכויים שצ'ארלי לא ימצא גביש נוסף של "ענבר שחור". המקרה הזה, בכל אופן, ודאי לימד אותו שהסקרנות והתושייה, בשילוב עם מעט מזל, עשויות להשתלם מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully