וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ינאם באו"ם: "אירן היא איום על העולם"

טל שלו

30.8.2012 / 18:26

ראש הממשלה ייצג את ישראל בכינוס העצרת הכללית של האו"ם שיתקיים בחודש הבא, ובכוונתו לנאום נגד "מדיניות הטרור" של אירן. "להפסיק לשתוק נגד עלילות הדם של טהרן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צפו בנאום נתניהו באו"ם בשנה שעברה

על רקע כינוס המדינות הבלתי מזדהות בטהרן, הודיע היום (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי החליט לנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם שתתכנס בחודש הבא בניו יורק, ארצות הברית. "בטהרן שמעו היום נציגיהם של 120 מדינות עלילת דם נגד מדינת ישראל ושתקו, שתיקה זאת צריכה להיפסק", הבהיר נתניהו, שימריא לביקור בן שלושה ימים בארה"ב במוצאי יום הכיפורים. "אסע לעצרת הכללית של האו"ם ואומר בפני אומות העולם בקול צלול וברור את האמת על משטר הטרור של אירן, שמהווה את האיום הגדול ביותר על שלום העולם", הוסיף.

כינוס המדינות הבלתי מזדהות המתקיים בימים אלו בטהרן עורר זעם גדול בישראל, בעיקר נוכח הדרג הבכיר שפקד את הכינוס ובראשו מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. נתניהו ניסה למנוע את נסיעתו של באן בטענה שהשתתפותו תעניק לגיטימציה למשטר בטהרן בימים של מאבק בינלאומי נגד תכנית הגרעין של אירן, אך מאמצי נתניהו ו-וושינגטון נכשלו.

נאום בנימין נתניהו בפני העצרת הכללית של האו"ם. טל רזניק, רויטרס
"בטהרן שמעו היום נציגיהם של 120 מדינות עלילת דם נגד מדינת ישראל ושתקו, שתיקה זאת צריכה להיפסק". נתניהו באו"ם, בשנה שעברה/רויטרס, טל רזניק

במקביל, נמשכים הניסיונות לתאם פגישה בין ראש הממשלה לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, במהלך הביקור של נתניהו בארה"ב. אם תתקיים, תוקדש הפגישה לעדכון ותיאום בנושא ההתמודדות עם הגרעין האירני. בלשכת ראש הממשלה מעוניינים לתאם פגישה עם אובמה במהלך הביקור בניו יורק, לנוכח המשך התקדמות תכנית הגרעין האירנית כפי שדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית צפוי להצביע, וההתבטאויות הישראליות על "הזמן שאוזל".

בין היתר, מצפים בישראל לצעדים ממשיים של ממשל אובמה שיבהירו למשטר בטהרן את רצינות כוונותיו בנוגע לאי-הכלת גרעין צבאי, אם בדמות הצהרה פומבית של אובמה בנושא, התחייבות לתקיפה אמריקאית או התחייבות לגיבוי במקרה של תקיפה עצמאית ישראלית.

עד כה, טרם נקבעה הפגישה, שכן ביקורו של אובמה בעצרת האו"ם צפוי להיות קצר לנוכח עומס האירועים בחודשים האחרונים של המרוץ לנשיאות בארה"ב, וכן בשל העובדה שחגי ומועדי ישראל מגבילים את נסיעתו של נתניהו ללוח זמנים צפוף ביותר. עם זאת, לפי ההערכה, השיקולים הפוליטיים הפנימיים יעודדו את אובמה לקיים את הפגישה. כמו כן, השבוע דווח ב"ידיעות אחרונות" על מאמץ אמריקאי לארגן פגישה משולשת בהשתתפות ישראל, ארה"ב ונשיא מצרים החדש מוחמד מורסי - אף הוא אורח בעצרת הכללית של האו"ם, אולם אך עד כה לא נתקבל אישור רשמי לפגישה שכזו.

גם בעצרת הכללית בשנה שעברה היה נתניהו הנואם הישראלי הרשמי, לאור החשש בירושלים מהשקת המהלך החד-צדדי של הרשות הפלסטינית לקבלת הכרה במוסדות האו"ם. בעוד הפלסטינים הודיעו השבוע כי יידחו את פנייתם המחודשת לשדרוג מעמדם בעצרת האו"ם, השנה צפוי נתניהו להקדיש את ביקורו ונאומו לאיום הקיומי, לטענתו, הנשקף לישראל ולעולם כולן ממשטר האייתולות בטהרן, וכן מ"גרורותיה" של אירן, בלשונו של נתניהו - ארגוני הטרור הפועלים תחת חסותה, שהובילו בשנה האחרונה גל של מתקפות טרור נגד יעדים ישראליים ומערביים ברחבי העולם.

עוד בנושא:
מורסי נאם בטהרן נגד אסד, נציגי סוריה נטשו בזעם
באן בטהרן: הכחשת השואה ואיום על ישראל - שערוריה
הפלסטינים ביקשו הכרה, נתניהו: "בואו נדבר דוגרי"
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully