וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראש הממשלה של מובארק אסור לצאת ממצרים

ניר יהב

29.8.2012 / 18:55

אחמד שפיק, ראש הממשלה בתקופת מובארק, הוכנס לרשימת אישים שנאסר עליהם לצאת מהמדינה בשל חשד שסייע לבניו של הנשיא המודח להשתלט על שטח במחוז איסמעיליה

משרד המשפטים במצרים הכניס היום (רביעי) את ראש ממשלת מצרים לשעבר, אחמד שפיק, לרשימת אישים שנאסר עליהם לעזוב את גבולות המדינה, בשל חקירה המתנהלת נגדו בחשד שסייע לעלא וגמאל - בניו של הנשיא המודח חוסני מובארק, להשתלט על שטח בגודל 40 אלף מ"ר במחוז איסמעיליה.

שמו של שפיק, בן 71 שהתמודד על המועמדות לנשיאות מצרים מול הנשיא המכהן מורסי, נכלל ברשימה המצויה בשדות תעופה במצרים, בשל החקירה המתמקדת במעשי בניו של מובארק בשנות ה-90. בחודש יולי נפתח משפטם של עלא וגמאל בגין מעורבות בהטיית מניות בבורסה המצרית. השניים הכחישו את כל ההאשמות נגדם וטענו כי מדובר ב"שקרים חסרי בסיס".

שפיק: "שירתי את המדינה יותר מ-50 שנה"

לפני כחודשיים דיווחו כלי תקשורת במצרים כי שפיק עזב את המדינה יחד עם בנותיו בעקבות חקירה שנפתחה נגדו בחשד לביצוע עבירות שחיתות ובזבוז כספי ציבור בעת שמילא תפקידים בכירים תחת משטרו של מובארק. על פי הדיווחים דאז, שפיק טס לאבו דאבי אך הוא הכחיש כי נמלט מהמדינה והתחייב לשוב למצרים.

באחרונה שב שפיק למצרים והביע זעם על זימונו לחקירה. "לקח לי זמן לשוב למצרים משום שהייתי שרוי במצב נפשי קשה בעקבות זימוני לחקירה", אמר שפיק, שכיהן בעבר כמפקד חיל האוויר המצרי, והוסיף: "שירתי את המדינה יותר מ-50 שנה בצבא, במשרדי ממשלה ובראשות הממשלה". שפיק טען כי השלטונות בקהיר ביקשו ממנו לשוב למצרים ובמקביל להתחייב שלא לשוב לפוליטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully