וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצר בתקשורת בהולנד: הונחת מטוס עם "בני ערובה"

המטוס, שהמריא מספרד, הונחת באמסטרדם בליווי מטוסי F-16 לאחר דיווחים - שהופרכו בהמשך - על חטיפת נוסעיו. בחברה הספרדית הסבירו: "הייתה אי הבנה בין הטייס למגדל הפיקוח"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

מהומה רבה התעוררה אחר הצהריים (רביעי) בשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם, וחיל האוויר של הולנד אף הזניק לאוויר שני מטוסי F-16, כדי להנחית בשלום מטוס נוסעים שדווח כי "בני ערובה" נמצאים עליו. לאחר כשעה של דיווחים סותרים, הבהירו הרשויות כי החטיפה המדוברת לא הייתה ולא נבראה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטוס החשוד לאחר נחיתתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווחים הראשוניים שנפוצו בתקשורת ההולנדית, המטוס נחת בהצלחה תחת פיקוחם של מטוסי הקרב, משום שבמשטרה ובצבא "חשדו שחוטפים נמצאים על המטוס", לא ברור מאיזו סיבה. לאחר הנחיתה, הקיפו כוחות משטרה את המטוס ועלו עליו כדי לערוך חיפושים - ובסופו של דבר פרסמו הודעת הרגעה, לפיה "לא הייתה חטיפה ואיש לא היה נתון בסכנה, בשום שלב".

מטוס המדובר, של חברת הטיסות הזולות הספרדית Vueling, המריא ממלגה שבספרד, כשעליו 183 נוסעים. יש לציין כי בחברה הספרדית הכחישו מתחילת האירוע כי מדובר בחטיפה, וטענו כי מקור הדיווח הוא באי הבנה: "המטוס התקרב לשדה התעופה בצורה לא מקובלת. זה הוביל לקצר בתקשורת בין הטייס למגדל הפיקוח".

מדובר באירוע בטיחותי שני היום בנמל סכיפהול, לאחר שבשעות הבוקר נסגר נמל התעופה באופן חלקי, לאחר שנתגלתה בשטחו פצצה מימי מלחמת העולם השנייה. הוא נפתח מחדש לאחר נטרולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully