וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור יהודי: כתובות "תג מחיר מגרון" ליד רמאללה

יהושע בריינר

29.8.2012 / 8:11

הלילה קיבלו כוחות הביטחון דיווח על כניסת ישראלים לכפר דורא א-קרע מצפון לרמאללה, ובהמשך מצאו כלי רכב שעליהם רוססו הכתובות "מוות לאויב" ו"נקמה בערבים"

צילום: איאד חדד, "בצלם" , עריכה: יאיר דניאל

חדש לטרור יהודי: כלי רכב פלסטיניים הושחתו הלילה (רביעי) בכפר דורא א-קרע מצפון לרמאללה. במהלך הלילה קיבלו כוחות הביטחון דיווח אודות כניסת ישראלים לכפר, ובסריקה שנערכה מאוחר יותר נמצאו בשטחו כלי רכב פלסטיני שרוף ושני כלי רכב שעליהם רוססו הכתובות "מוות לאויב", "תג מחיר מגרון", "נקמה בערבים" ו"חירות למולדת". נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות האירוע. בשל אופי התגובות, החשד הוא שמדובר בהתנכלות של מתנחלים על רקע הדיון אתמול בבג"ץ בעניין פינויו של המאחז הבלתי-חוקי מגרון, שלפחות חלקו נבנה על קרקע פרטית של פלסטינים, ולקראת הכרעת השופטים בעניין.

חאתם סובח, עד ראייה, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מספר מתנחלים קיצוניים הציתו לפנות בוקר את מכונית היונדאי של אחיו והיא נשרפה לחלוטין. לדבריו, המתנחלים ניסו להצית גם את מכוניתו אך לא הצליחו. הוא הוסיף כי המתנחלים ריססו כתובות גזעניות על מכוניתו ועל קיר בית. לדבריו, כוחות גדולים של משטרה וצבא הגיעו למקום ופתחו בחקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתובות שרוססו הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול נמצאו שלוש מכוניות שרופות באזור ואדי ח'מיס, שנמצא סמוך לכפר סעיר בשומרון. לטענת הגורמים, המכוניות שייכות לתושבים מהכפר הסמוך – מוחמד פרוח, זין א-דין פרוח ומהדי פרוח. עבד אל-האדי חנתש, פעיל בנושא המאבק בהתנחלויות בגדה המערבית, גינה את "מתקפת המתנחלים ואת התקפותיהם הבלתי פוסקות של המנהל האזרחי, חיילי צה"ל והמתנחלים על הפלסטינים". לדבריו, מדובר בצעדים שמהווים נדבך נוסף בתכניות ההתנחלויות שמקדמת ממשלת ישראל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב שהוצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול כאמור, דן הרכב שופטי בג"ץ בעניין הפינוי המתוכנן, והשופטים צפויים למסור את הכרעתם בימים הקרובים. לא ברור מה משמעות הדבר לגבי פינוי המאחז, וייתכן שהמדינה תחל בפינוין של 33 המשפחות לגביהן אין ספק שבתיהן יושבים על קרקע פלסטינית פרטית, ולהשאיר בינתיים את 17 הבתים שנרכשו לטענת התושבים כדין. עם זאת, ייתכן גם שהמדינה תבחר להמתין להחלטה ברורה של בית המשפט העליון על מנת להחליט כיצד לפעול.

במהלך הדיון, הביע נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, את כעסו על כך שהמתנחלים פרצו בניגוד לחוק אל אחת החלקות, על מנת להוכיח שקיימת גישה למקום. "עכשיו, אחרי כל מה שעברנו, עוד מבוצעות עבודות בלילה?", שאל השופט. עו"ד זאב שרף השיב כי "לא פרצו דרך, רק עברו שם עם רכב וסיכלו כמה אבנים בדרך". כזכור, המדינה טענה כי אין דרכי גישה ציבוריות אל שלוש החלקות שרכשו המתנחלים, ואילו אלה מצדם טענו שלא כך הדבר. בשבוע עבר, פרצו את אחת הדרכים על מנת להוכיח כי דרך ציבורית אכן קיימת במפות הרשמיות של המנהל האזרחי.

לקריאה נוספת
שנה לרצח פלמר: כלי רכב פלסטינים הושחתו ליד חברון
יהיה פינוי? הדיון בבג”ץ על מגרון הסתיים ללא הכרעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully