וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות טוגו פתחו בשביתת סקס - עד להדחת הנשיא

מנהיגת אופוזיציה במדינה באפריקה הכריזה על הצעד בניסיון להפעיל לחץ על הגברים במדינה להצטרף למאבק נגד הנשיא גנאסינגבה, שהוביל באחרונה רפורמה המעגנת את אחיזתו בשלטון

שוב נאלצות הנשים להשתמש בנשק העתיק ביותר, כדי להעמיד במקומם את הגברים. התעלול שהוזכר לראשונה במחזה היווני העתיק ליזיסטרטה - שיושם לא פעם גם במציאות בעת המודרנית, בין היתר בטורקיה, בקולומביה, בבלגיה ולאחרונה בפיליפינים - נשלף שוב השבוע בטוגו שבמערב אפריקה, שם הכריזו נשות האופוזיציה על "שביתת סקס", עד להדחתו של נשיא המדינה, פאורה גנאסינגבה.

על השביתה הכריזה אחת ממנהיגות האופזויציה במדינה, איזבל אמגאנבי, בעצרת בהשתתפות אלפים בבירה לומה בשבת האחרונה. מאחוריה התייצבו שבעה ארגוני אופוזיציה שונים, תחת קואליציה בשם "להציל את טוגו", המוחים על רפורמות שערך באחרונה הנשיא בחוקי הבחירות, שלטענתם רק יקלו על מפלגתו לשמור על שלטונה בבחירות לפרלמנט הצפויות באוקטובר.

מנהיגות המאבק טוענות כי השביתה תשכנע גברים במדינה להצטרף למאבק כדי לשים קץ למצב הקיים במדינה, בה שולטת אותה משפחה כבר עשרות שנים: כשעלה גנאסינגבה לשלטון ב-2005, הוא החליף את אביו, גנאסינגבה איידמה, ששלט במדינה במשך 38 שנה. "יש לנו הרבה דרכים לגרום לגברים להבין מה רוצות הנשים בטוגו", אמרה מנהיגת המאבק אמגאנבי בראיון ל-BBC. היא הסבירה כי על הצעד הוחלט בהשראת נשות ליבריה השכנה, שנקטו בצעד דומה ב-2003, בהנהגת כלת פרס נובל לשלום, לימה גבואי.

המחאה נגד השלטון במדינה פרצה לראשונה בתחילת החודש, כשהמשטרה פיזרה שתי הפגנות ענק נגד הנשיא ועצרה למעלה מ-100 בני אדם. אמהותיהם של אותם עצורים הצטרפו כעת לשביתה. "שביתת הסקס היא אמצעי שישמש אותנו כל עוד ילדינו בכלא", אמרה לסוכנות AP אחת מהן, אבלה טמקולה. "כך נוכל לשחרר אותם. עבורי, זה כמו צום. אם לא תצום, לא תקבל את מבוקשך מאלוהים".

  • עוד באותו נושא:
  • טוגו
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully