וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה רשאי לנשק את הכלה – ולחזור לתא הכלא

26.8.2012 / 22:29

מעל 100 זוגות של אסירים נישאו בבית כלא במקסיקו. מעבר לרומנטיקה, במדינה מאמינים שלטקס יש גם ערך שיקומי. "כשנצא מכאן – נוכל להתקדם הלאה", אמר אחד החתנים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

זוגות רבים חוששים מהכניסה למוסד הנישואים, אולי בצדק, אבל כנראה שאם אתה ממילא בין כתלי בית הכלא – אין סיבה לפחד משום מוסד אחר. 103 זוגות של אסירים ואסירות התחתנו ביום שישי האחרון במקום שאינו הרומנטי ביותר - המרכז לשיקום עברייני סמים, שנמצא בבית כלא שבעיר חוארז, במקסיקו. הרשויות במדינה מאפשרות לאסירים לבוא בברית הנישואים, במטרה להנחיל להם ערכים בסיסיים כגון "זוגיות וחיי משפחה", על מנת שיוכלו ליישם אותם כשיסיימו לרצות את עונשם.

אחד האסירים בבית הכלא, חוזה הרננדז, זכה להיות אחד החתנים ביום המיוחד. "אנחנו שמחים מאוד משום שאני יכול לחלוק איתה את הרגע הזה. שנינו שמחים מאוד", אמר כשהוא מחבק את כלתו. חתן אחר, אנדרס דומינגז, התמקד בחשיבות הצעד לשיקום האסירים. "כשנצא מכאן, נוכל להתקדם הלאה, ולא להסתבך בכל מיני צרות. עדיף לשקם את משפחתך ולשקם את חייך", אמר דומינגז.

"משפחה היא עקרון בסיסי, שעל פיו כל אחד צריך לנהוג מחוץ לכלא"

גם נציג משרד התובע הכללי של מקסיקו בחתונה, אדוארדו גררו, הדגיש את הפן השיקומי של החתונה ההמונית. "זה ללא ספק חלק מהליך חברתי של הטמעה מחדש, שעל האסירים לעבור. אני חושב שמשפחה היא עקרון בסיסי, שעל פיו כל אחד צריך לנהוג מחוץ לכלא. אנו מנסים להשריש את הערכים האלה כבר בכלא, על ידי התרת נישואים".

לאחר הטקס, הורשו הזוגות המאושרים להצטלם, כשבידיהם תעודות הנישואים החדשות שלהם. זו אינה הפעם הראשונה שטקס מהסוג הזה נערך בבית הכלא, אשר נמצא באזור שבו פשיעת הסמים נפוצה במיוחד. לפני כשנה וחצי נישאו שם 26 זוגות, וחודשיים לפני כן נישאו 21 זוגות בטקס נפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully