וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנה: פיגוע נגד יהודים בסידני נחקר שוב

בפיגוע ב-1982 הותקפו הקונסוליה הישראלית ומועדון כדורגל של הקהילה היהודית בעיר האוסטרלית, ושניים נפצעו. החקירה חודשה בעקבות חקירת פעיל ארגון "15 במאי" בכלא האמריקאי

המשטרה באוסטרליה החליטה לפתוח מחדש את חקירת פיגוע נגד מוקדי הקהילה היהודית בעיר סידני בדצמבר 1982, בו נפצעו שני בני אדם - כך מדווחת היום (ראשון) סוכנות הידיעות היהודית JTA, בהתבסס על דיווחי כלי תקשורת באוסטרליה. מדובר בפעם הראשונה שחקירת אירוע טרור נפתחת מחדש במדינה.

לפי הדיווח, גורמים במשטרה אישרו כי צוות חוקרים חקר בחודש מאי האחרון בנושא את מוחמד ראשיד, פלסטיני בן 65 ממוצא ירדני, המרצה עונש של שבע שנות מאסר בכלא פדרלי באינדיאנה שבארצות הברית, בעקבות הרשעתו בביצוע פיגוע ירי בטיסה מיפן להוואי באוגוסט 1982. ראשיד הרג אז אדם אחד וגרם לפציעתם של 15 אחרים. החוקרים מאמינים כי ראשיד, שאמור להשתחרר במרץ הקרוב, אחראי גם לפיגועים בסידני.

הפיגוע כלל שני פיצוצים, בהפרש של שעות זה מזה: פיצוץ מטען חבלה בבניין הקונסוליה הישראלית, ופיצוץ מטען נוסף במועדון הכדורגל המקומי של הקהילה היהודית, "הכח סידני" שבחוף בונדי. איש לא נהרג, אולם שני בני אדם נפצעו בפיצוץ בבניין הקונסוליה. החשוד המקורי במעשה היה אז פלסטיני אזרח לבנון ואוסטרליה, יליד יפו, בשם מוחמד עלי באיידון, אז בן 32. אולם תיק החקירה בעניינו נסגר בשל חוסר ראיות משכנעות, והוא לא הואשם.

כעת, החליטה משטרת אוסטרליה לפתוח מחדש את החקירה בעקבות טענות למעורבות ארגון הטרור "15 במאי" - סניף של ארגון "החזית העממית" שצמח בבגדד שבעירק. החוקרים, לפי הדיווחים, מחפשים אחר אדם בשם חוסיין מוחמד אל-עומרי הידוע בכינויו "איש הפצצות", שעמד בראש הארגון יחד עם ראשיד, והואשם גם בהכנת המטענים שהטמין ראשיד באותה טיסה להוואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully