וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ 2012: פי שלושה ימים חמים מהקיץ שעבר

לא פחות מ-35 ימים עם טמפרטורות גבוהות מהממוצע נרשמו בחודשים יולי-אוגוסט, זאת לעומת עשרה ימים כאלו בכל הקיץ שעבר. חזאי: "התחממות ב-20 השנים האחרונות בישראל"

חם, חם מאוד בקיץ 2012, במיוחד לעומת הקיץ אשתקד שהיה הקיץ הקריר ביותר בשנים האחרונות. במהלך החודשים יולי ואוגוסט השנה נרשמו לא פחות מ-35 ימים בהם הורגש חום מעל הממוצע לעונה (2.5-2 מעלות מעל הממוצע לעונה), זאת לעומת עשרה ימים כאלו בקיץ שעבר. והעונה עדיין לא הסתיימה.

בשירות המטאורולוגי מסבירים שגם לפני שנתיים נרשמו טמפרטורות גבוהות במיוחד, מה שעולה בקנה אחד עם מגמת ההתחממות הגלובלית. עמוס פורת ממחלקת האקלים בשירות המטאורולוגי מסביר כי במהלך 15 עד 20 השנים האחרונות ניתן להבחין בעלייה בטמפרטורות הממוצעות בישראל, אולם לדבריו לא ניתן להסביר את הקיץ החם יחסי השנה כתופעה של המגמה העולמית, שגם לה אומר פורת "לא מצאנו סימוכין".

האם הקיץ הקשה מבשר על חורף קשה בדרך? פורת מציין שאין קשר חד-משמעי בין קיץ חם במיוחד לחורף קר במיוחד, אבל הוא מדגיש כי ייתכן וישנו קשר בין התופעות "שאנחנו לא מכירים". לגבי התחזית עד סוף העונה הנוכחית, לא נראה באופק שינוי דרמטי, ואפילו בסוף השבוע הקרוב תורגש הכבדה בעומס החום. לדברי פורת, אין צפי לגל חום משמעותי נוסף, "אבל גם לא תהיה הקלה בינתיים. מבחינת סטטיסטית אנחנו כבר בסוף הקיץ, לכן מורגשת התקררות בלילות לקראת חודש ספטמבר", מסכם החזאי.

גם "הברומטר הלאומי" – מפלס הכנרת, נכנע לחום הכבד. מאז השיא אליו הגיע בחורף הפורה השנה, ירד מפלס הימה ב-68 סנטימטרים והוא עומד היום (חמישי) על 211.98-. הירידה במפלס נובעת בשל צריכה של המים, אולם גם כתוצאה מאידוי טבעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully