וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתבו של ליברמן: בארה"ב ציינו את התנערות נתניהו

טל שלו

23.8.2012 / 0:03

בעקבות המכתב ששיגר שר החוץ בו הוא קורא להלחלפתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, שזכה להתנערות מצד נתניהו, בארצות הברית מבהירים: "מצפים להמשך עבודה טובה עם אבו מאזן"

מחלקת המדינה האמריקאית הגיבה אתמול (רביעי) למכתב ששיגר שר החוץ אביגדור ליברמן לשרת החוץ קלינטון ולשרי החוץ של הקוורטט, בו קרא לקהילה הבינלאומית לפעול לקיום בחירות ברשות הפלסטינית במטרה להביא להחלפתו של יו"ר הרשות, אבו מאזן. "ראינו את המכתב, וגם את ההערות של ראש הממשלה נתניהו, שהבהיר שהמכתב של שר החוץ אינו משקף את עמדתו ושהוא אחראי לנושאים הללו", אמרה דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, בתדרוך היומי לכתבים.

נולנד סירבה להתייחס למהות הטענות שהעלה ליברמן במכתבו, אך הבהירה כי ארה"ב אינה נוהגת להתערב בנושאים פוליטיים פנימיים ובהחלט רואה באבו מאזן מנהיג לגיטימי. "יש לנו יחסי עבודה טובים עם הנשיא עבאס, שרת החוץ נפגשה איתו לאחרונה ואנו מצפים להמשך עבודה טובה עמו", אמרה נולנד. הדוברת שבה והדגישה את התנערותו המהירה והברורה של ראש הממשלה ממכתבו של ליברמן, שנשלח שלשום לשרי החוץ של הקוורטט וכלל קריאה להחליף את אבו מאזן, "המהווה מכשול לשלום".

"ישראל אינה מתערבת בבחירות במקומות אחרים"

נתניהו שוחח עם ליברמן בצהריים, והביע בפניו את מורת רוחו מהמכתב, שנשלח בנוסף לקלינטון גם למזכ"ל האו"ם באן קי מון, שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו מסכים שאבו מאזן מערים קשיים במשא ומתן אבל הוא מתכוון להמשיך במאמצים לקדם את הדיאלוג עם הפלסטינים, ומיהרו להדגיש כי "מכתבו של שר החוץ ליברמן אינו מייצג את עמדת ראש הממשלה ואת עמדת ממשלת ישראל. ישראל אינה מתערבת בבחירות במקומות אחרים". נתניהו עצמו דווקא שוחח השבוע עם אבו מאזן, כאשר בירך אותו לרגל עיד אל פיטר, וכן עדכן אותו על מאמצי ישראל ללכוד את מבצעי הפיגוע ליד בת עין בשבוע שעבר.

במכתב כתב ליברמן כי "יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות...לאור מעמדו החלש של עבאס ומדיניותו שלא לחדש את המשא ומתן, דבר שהוא מכשול לשלום, הגיע הזמן לשקול פתרון יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסא כדי לחזק את ההנהגה הפלסטינית".

למרות שורת מחוות שביצעה ישראל בשנה האחרונה והניסיון לחידוש תהליך השלום בחסות ירדנית, כתב ליברמן, אבו מאזן ממשיך במדיניות מתריסה. "למרבה הצער למרות צעדים אלה אנחנו רואים עלייה בפעילות הפלסטינית נגד ישראל בזירה הדיפלומטית והמשפטית. יש ניסיון פלסטיני לגרור את האיחוד האירופי לבנייה בלתי חוקית באזור C, עידוד חרם על הכלכלה הישראלית בשטחים וקמפיין חדש המאשים את ישראל ברציחתו של יאסר ערפאת".

לקריאה נוספת:
ליברמן: "להחליף את אבו מאזן בבחירות ברשות"
נתניהו מתנער מליברמן: "ישראל לא תתערב ברשות"


לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully