וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתנער מליברמן: "ישראל לא תתערב ברשות"

טל שלו

22.8.2012 / 17:30

הבוקר פורסם ששר החוץ פנה לקוורטט ואמר שברשות הפלסטינית שולטת "ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות" וקרא להחליפה. ראש הממשלה: "עמדתו לא מייצגת את ישראל, נקדם הדיאלוג"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתנער מהקריאה של שר החוץ ליברמן להקדמת הבחירות ברשות הפלסטינית, במטרה להביא להחלפת שלטונו של יו"ר הרשות, אבו מאזן. "מכתבו של שר החוץ ליברמן לא מייצג את עמדת ראש הממשלה ואת עמדת ממשלת ישראל. ישראל אינה מתערבת בבחירות במקומות אחרים", מסרו היום (רביעי) גורמים בלשכת נתניהו, בתגובה למכתב ששלח ליברמן לשרי החוץ של הקוורטט בו העלה את הנושא.

ליברמן נתניהו. רויטרס, יותם פרום
ראש הממשלה מתנער ממנו. ליברמן ונתניהו/יותם פרום, רויטרס

ראש הממשלה שוחח היום עם השר ליברמן והביע את מורת רוחו מהמכתב, ולדברי גורמים בלשכתו "נתניהו מסכים שאבו מאזן מערים קשיים במשא ומתן, אבל הוא מתכוון להמשיך במאמצים לקדם את הדיאלוג עם הפלסטינים". נתניהו עצמו דווקא שוחח השבוע עם אבו מאזן, כאשר בירך אותו לרגל עיד אל-פיטר, וכן עדכן אותו על מאמצי ישראל ללכוד את מבצעי הפיגוע ליד בת עין בשבוע שעבר.

"אבו מאזן מכשול לשלום"

אתמול שלח ליברמן מכתב לשרי החוץ של הקוורטט בו קרא לקהילה הבינלאומית לקבוע תאריך לבחירות כלליות ברשות הפלסטינית ולהחליף את אבו מאזן. "יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות", כתב שר החוץ במכתב, שנשלח למזכ"ל האו"ם באן קי מון, מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "לאור מעמדו החלש של אבו מאזן ומדיניותו שלא לחדש את המשא ומתן, דבר שהוא מכשול לשלום, הגיע הזמן לשקול פתרון יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסא כדי לחזק את ההנהגה הפלסטינית".

שר החוץ הדגיש במכתב, שפורסם לראשונה הבוקר ב"הארץ", כי למרות שורת מחוות שביצעה ישראל בשנה האחרונה והניסיון לחידוש תהליך השלום בחסות ירדנית, אבו מאזן ממשיך במדיניות מתריסה. "למרבה הצער למרות צעדים אלה אנחנו רואים עלייה בפעילות הפלסטינית נגד ישראל בזירה הדיפלומטית והמשפטית. יש ניסיון פלסטיני לגרור את האיחוד האירופי לבנייה בלתי חוקית באזור C, עידוד חרם על הכלכלה הישראלית בשטחים וקמפיין חדש המאשים את ישראל ברציחתו של יאסר ערפאת".

העמדה השלילית של ליברמן כלפי אבו מאזן נשמעה לא אחת בשנה האחרונה. "הוא מאיים שיעביר את המפתחות? זה לא איום זו ברכה והלוואי שיעשה זאת סוף סוף. מי שלא יבוא במקומו יהיה טוב יותר", אמר ליברמן לעיתונאים באוקטובר האחרון. בימים האחרונים אבו מאזן דווקא זכה למספר שיחות טלפון להנהגה המדינית של ישראל לרגל סיום חודש הרמדאן ועיד אל פיטר, ובנוסף לנתניהו שוחחו עמו גם שר הביטחון אהוד ברק וכן יו"ר האופוזיציה, שאול מופז.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully