וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה למכורים: אופטלגין יישאר על המדף, בינתיים

הוועדה שהקים משרד הבריאות בעקבות הסיבוכים אליהם נקלעו מטופלים שנטלו את משכך הכאבים הפופולרי קבעה שלא יידרש מרשם לתרופה, אך המליצו לחולים כרוניים להיוועץ עם רופאיהם

חובבי האופטלגין יכולים להירגע, בינתיים: הוועדה שהקים משרד הבריאות לבחינת השימוש במשכך הכאבים הפופולרי פרסם היום (רביעי) את מסקנות הביניים שלו, והחליט להשאיר על המדפים את התרופה. הוועדה בדקה את מקרי הזיהומים שהתקבלו בעת האחרונה כתוצאה מסיבוכים נדירים שהתרחשו לאחר נטילת התרופה, וקבעה כי "באף אחד מהמקרים לא נמצא קשר בלעדי ברמה הסיבתית לאופטלגין. מדובר במקרים מורכבים עם מחלות רקע ונטילת מספר תרופות. בשלב זה, הוסכם כי אין לאסור את השימוש בתרופה".

אופטלגין. אתר טבע, אתר רשמי
אופטלגין/אתר רשמי, אתר טבע

עם זאת, המליצו בוועדה כי חולים כרוניים ייוועצו ברופא המטפל שלהם בטרם ייטלו תרופות לשיכוך כאבים, וכן עודדו רופאים לדווח על תופעות לוואי מנטילות תרופות. על בתי החולים, ציינו בוועדה, להנחות חובת דיווח למשרד על כל חשד לתופעות לוואי עקב נטילת תרופות.

מחברת טבע נמסר בתגובה כי "אנו לומדים את מסקנות הביניים ונתייחס אליהן בהמשך.טבע שמה בראש מעיניה את השמירה על בריאותם של החולים ומצרה שוב על המקרים. אנו שבים ומזכירים כי מהנתונים שבידנו שכיחות תופעת הלוואי שנדונה נדירה ביותר ומתרחשת אחת לכמה עשרות מיליוני שימושים. אנו מברכים על ההחלטה".

בחודשים האחרונים דווח על חמישה מקרים של אשפוז בשל פגיעה במח העצם – החלק בגוף האחראי על ייצור תאי דם - לאחר שנטלו את משכך הכאבים. החולים הראשונים אובחנו בבית החולים מאיר שבכפר סבא עם תופעות הלוואי. "הם נטלו אופטלגין כי הרגישו לא טוב. חולה אחד הגיע עם חום גבוה, אחר עם שלשולים. אלה הם ביטויים שונים של זיהום", אמרה אמש (חמישי) ד"ר מיכל חוברס, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים מאיר. יצוין כי שניים מהחולים מתגוררים באותו היישוב.

האם נטילת כדור אופטלגין גרמה לפגיעה במח העצם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully