וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבה קשוחה: נשיאת ליבריה לימדה את בנה לקח כואב

בנה של אלן ג'ונסון סירליף לא הצהיר על נכסיו כשמונה לתפקיד בכיר. הנשיאה, כלת פרס נובל לשלום, שהצהירה על מאבק בשחיתות, כללה אותו ברשימת של 46 פקידים שהושעו ונקנסו

נלחמת בשחיתות מבית: נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף, השעתה מתפקידו את בנה וקנסה אותו. צ'רלס סירליף, סגנו של נגיד הבנק המרכזי במדינה, הושעה מכיוון שלא הצהיר במועד על נכסיו, כפי שחויב לעשות עם מינויו.

בנוסף, הושעו מתפקידם 45 פקידים בכירים - בהם קונסולים ותתי-שרים - בשל הפרות דומות. בהודעה שפרסמה לשכת הנשיאה, נאמר כי ההשעיה נכנסה לתוקף לאלתר, וכי "הוועדה למאבק בשחיתות" בבירה מונרוביה תתיר ל-46 המושעים לשוב למשרתם, אם יצהירו בפני הרשויות על נכסיהם בפרק זמן של שבועיים.

נשיאת ליבריה, אלן ג'ונסון-סירליף, במשרדה בבירה מונרוביה. AP
נשיאת ליבריה, ג'ונסון-סירליף, בלשכתה במונרוביה/AP

צ'רלס סירליף הוא אחד משלושה בנים של הנשיאה שמונו למשרות רשמיות בממשל. אחיו, רוברט, מכהן כמנהל חברת הנפט הממשלתית NOCAL. אח נוסף, פומבה, עומד בראש מנגנון המודיעין הממשלתי.

המלחמה בשחיתות מתנהלת לאט

סירליף-ג'ונסון מונתה לנשיאה בשנת 2006, והייתה לאישה הראשונה שנבחרה לעמוד בראש ליבריה, שבה מתגוררים כמעט ארבעה מיליון בני אדם. עם השבעתה, הכריזה על מאבק עיקש בשחיתות. ואולם, עד כה לא עשתה צעדים של ממש בכיוון זה, ומסתמן שזה הצעד הפומבי הראשון שהיא נוקטת כדי לקיים את הבטחתה.

ב-2011 הוענק לסירליף-ג'ונסון פרס נובל לשלום, בשל מאבקה לכינון דמוקרטיה בליבריה. היא חלקה את הפרס היוקרתי עם בת-ארצה, הפעילה הפמיניסטית לימה גבואי, ועם התימניה תווכל כרמאן, עיתונאית שהובילה את ההפגנות נגד הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully