וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונדליזה תחילה: מועדון גולף יוקרתי נפתח לנשים

80 שנה לאחר הקמתו, מוכן לראשונה מועדון "אוגוסטה", המארח את טורניר המאסטרס, לקבל לשורותיו חברות. אשת עסקים ומזכירת המדינה לשעבר כבר התקבלו: "חולקות תשוקה למשחק"

היסטוריה פמיניסטית בארצות הברית. באיחור אופנתי משהו, עשרות שנים אחרי הענקת שוויון זכויות לנשים, מגיעה הבשורה גם לאחד המעוזים השוביניסטיים ביותר: רק אתמול (שני), 80 שנה לאחר שנפתח, פתח לראשונה מועדון הגולף היוקרתי "אוגוסטה" במדינת ג'ורג'יה את שעריו לחברות-נשים, שיוכלו מעתה להשתתף בפעילות האקסקלוסיבית - שלעתים קרובות אינה רק משחק, אלא גם מפגש המשמש במה לרקימת עסקאות-ענק.

לפי דיווח רשת CNN, את ההודעה על המהלך ה"נועז" מסר יו"ר המועדון, בילי פיין, שהוסיף כי שתי החברות הראשונות שהתקבלו למועדון הן אשת העסקים דארלה מור מדרום קרוליינה, ומזכירת המדינה לשעבר, קונדליזה רייס. "הנשים עתירות ההישגים הללו חולקות עמנו את התשוקה למשחק הגולף", אמר, "ושתיהן ידועות ביותר ונכבד את חברותן".

הכניסה למועדון הגולף היוקרתי "אוגוסטה" במדינת ג'ורג'יה, אפריל 2006. /David J. Phillip, AP
תקרת הזכוכית נופצה אחרי 80 שנה. מועדון "אוגוסטה" בג'ורג'יה/AP, /David J. Phillip

סוגיית התעקשותו של המועדון הפרטי לקבל רק גברים כחברים עלתה לא פעם במהלך השנים והביאה לביקורת חריפה עליו לא פעם, אף איימה המחלוקת בנושא על קיומו של טורניר ה"מאסטרס" - הטורניר היוקרתי ביותר בעולם הגולף המקצועני - הנערך מדי שנה במועדון.

את המאבק בנושא הובילה מאז שנת 2003 פעילת זכויות הנשים מרתה בורק, שהנהיגה הפגנות ומהלכי שתדלנות בניסיון להשפיע על חברות למשוך את חסותם מטורניר המאסטרס. אתמול היא הכריזה על ניצחון. "עשינו זאת", אמרה. "וכשאני אומרת 'אנחנו', אני מתכוונת לכל הנשים בארה"ב, ובמיוחד אלו הנמצאות בעולם העסקים".

עוד בנושא זכויות נשים:
בוטל עונש המלקות לאשה הסעודית שהורשעה בנהיגה
"איך נחתן אותה?". כך רוצחים הודים את בנותיהם
זעם עולמי: הטליבן תיעד הוצאה להורג של "נואפת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully