וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצא לחו"ל: "קים ג'ונג-און יבקר עוד שבוע באירן"

משה-חי הגיגת

21.8.2012 / 16:33

מארגני כינוס מנהיגי המדינות הבלתי מזדהות, שיתקיים בטהרן, הודיעו כי שליט צפון קוריאה יהיה בין האורחים בכינוס ב-28-29 בחודש. יהיה זה כנראה ביקורו הרשמי הראשון בחו"ל

(ידיעה זו עודכנה בתאריך 23 באוגוסט 2012. העדכון מופיע בתחתית הידיעה)

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, יבקר בשבוע הבא באירן, וישתתף בה בוועידה ה-16 של ראשי המדינות הבלתי מזדהות. כך דיווחו היום (שלישי) כמה אתרי חדשות אירניים, בהם "עצר אירן" ו"תאבנאק", שציטטו בנושא את דובר הוועדה המארגנת של הכנס, מוחמד רזא פורקאני. "קוריאה הצפונית תשתתף בכינוס הזה ברמת ראשי המדינות, ומנהיג קוריאה הצפונית יגיע לטהרן כדי להשתתף בכינוס", אמר הדובר.

אם אכן יגיע קים לאירן, תהיה זו ככל הנראה יציאה ראשונה שלו לביקור רשמי בחו"ל מאז החליף בתפקיד את אביו, קים ג'ונג-איל, שמת בסוף השנה שעברה. המנהיג הצעיר והאניגמטי אמנם היה אמור לצאת לביקור בסין מעט לאחר מינויו, אולם ככל הידוע, ביקור זה לא התממש בסופו של דבר. אביו של קים, אגב, לא חבב מסעות רחוקים, ובערוב ימיו התנייע ברכבת משורינת במסילה שחלפה דרך סין וסיביר.

הוועידה המדוברת צפויה להתקיים בטהרן ב-28-29 באוגוסט. אמורים להשתתף בה ראשיהן של 116 המדינות החברות בגוש שהוקם באו"ם ב-1961, הכולל מדינות שאינן חברות בבריתות צבאיות בינלאומיות - רובן מדינות עולם שלישי מאסיה, מאפריקה ומאמריקה הלטינית - המייצגות סדר יום של התנגדות לקולוניאליזם ולאימפריאליזם ומלחמה בעוני.


(עידכון, 23 באוגוסט 2012: קים ג'ונג-און לא צפוי לבוא לוועידה בטהרן. ככל הנראה, מקור הטעות הוא באי-הבנה של משרד החוץ האירני: מי שהוזמן לטהרן הוא קים יונג-נאם, ראש ועדת הטקסים של צפון קוריאה)


עוד על שליט צפון קוריאה:
מה עשה אזרח בריטי ברכבת הרים עם קים ג'ונג-און?
עכשיו זה רשמי: מנהיג צפון קוריאה קים - נשוי
שליט יחיד: קים מינה עצמו למפקד הצבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully