וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנווה שלום נפרדו בעצב ממנהל בית הספר: "אדם נדיר"

ניר יהב

21.8.2012 / 16:57

אחמד חג'אזי, מנהל בית הספר לשלום ביישוב היהודי-ערבי, נהרג בתאונת דרכים בזנזיבר יחד עם בנו אדם בן ה-9. מכריו התקשו לעכל את הבשורה על מותו: "היה הרוח החיה בבית הספר"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

ביישוב היהודי-ערבי נווה שלום מתקשים לעכל את מותו של אחמד חג'אזי, מנהל בית הספר לשלום ביישוב שהפך בשנים האחרונות לאחד מהסמלים הבולטים לחינוך לדו-קיום ושלום. חג'אזי ובנו אדם בן ה-9 נהרגו אתמול (שני) בתאונת דרכים בזנזיבר, וביישוב מקיימים לאורך כל היום שיחות עם ילדי היישוב על מנת להתמודד עם הכאב וההלם. על דבר אחד כל התושבים - יהודים וערבים - מסכימים: יהיה קשה עד בלתי אפשרי למצוא תחליף לחג'אזי.

אחמד חג'אזי מנווה שלום נהרג עם בנו בזנזיבר, אוגוסט 2012. באדיבות המשפחה
אין תחליף. חג'אזי ובנו אדם/באדיבות המשפחה

איאס שביטה, מנכ"ל היישוב נווה שלום, התקשה לעצור את דמעותיו. הוא סיפר לוואלה! חדשות כמה מרכזי היה מקומו של חג'אזי ביישוב המעורב: "אנחנו לא מאמינים שזה קורה לנו. מתחילת דרכו כאן ביישוב, היה חג'אזי דמות מאד מרכזית בכל מה שקשור לפעילות של קירוב בין שני העמים. הוא מילא שורה של תפקידים, בנהם: מזכיר היישוב, מנהל ביה"ס לשלום, אחראי קשרי חוץ וחבר הוועד המנהל של היישוב. הוא אדם מרכזי שיחסר לכולנו".

"חג'אזי הוא שילוב נדיר של יכולות", אמרה לוואלה! חדשות סיגלית טבעון, שעבדה עם חג'אזי בבית הספר לשלום. "כל מי שפגש את אחמד התאהב בו. יש לו אלפי חברים בזכות אופיו. הייתה לו יכולת נדירה להיות אנושי ולהקשיב לכל אדם - אפילו לגזען הקיצוני ביותר. הוא עשה כאן עבודה מדהימה, חינך דורות של אלפי בני אדם. הוא העביר קורסים, הנחה קבוצות וניהל תהליכי דיאלוג יהודי-ערבי".

לדברי סיגלית, חג'אזי לא האמין רק בדיבורים אלא במעשים: "הוא לא האמין בדיבור בלבד, אלא רצה להניע אנשים לפעולה. רצה שאנשים יהיו אקטיביסטים. אחמד הוא הרוח החיה של בית הספר לשלום בנווה שלום. אני לא יודעת איך נמשיך בלעדיו. כולם הלכו אחריו כל כך בקלות, כי הייתה לו כריזמה וחזון שיחסרו לכולם". יתר עובדות בית הספר לשלום שנוהל בשנתיים האחרונות על ידי חג'אזי לא הפסיקו לבכות: "אי אפשר לדבר עליו בלשון עבר", אמרו בכאב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משפחתו של אחמד חג'אזי לאחר מותו ומות בנו בזנזיבר, נווה שלום, אוגוסט 2012. עומר מירון
"הוא לא האמין בדיבור בלבד, אלא רצה להניע אנשים לפעולה. רצה שאנשים יהיו אקטיביסטים"/עומר מירון

אנואר, מנהל בית הספר היסודי ביישוב, סיפר לוואלה! חדשות כי בבוקר התכנסו המורים ביישוב ואלו כינסו מאוחר יותר את הילדים כדי לדבר על ההתמודדות עם האסון. "מחר ניפגש עם בני כיתתו של אדם, בנו של אחמד. אדם, אגב, היה אחד הילדים המבריקים ביותר ביישוב, שדיבר שלוש שפות והקסים את כולם". עוד סיפר כי בשנתיים האחרונות פעל אחמד להקמת מכללה ללימודי יישוב קונפליקטים והכשרת מורים לבתי ספר רב-תרבותיים. "לצערי הוא לא יזכה לראות את הפרויקט הזה קורם עור וגידים", אמר בצער.

חג'אזי ובנו נהרגו אתמול בתאונת דרכים באי זנזיבר שבמזרח אפריקה, שם בילו את חופשת עיד אל-פיטר. רעייתו של חג'אזי, מראם, נפצעה באורח בינוני בתאונה ואושפזה בבית חולים מקומי.

ישראלי ובנו נהרגו בתאונת דרכים בזנזיבר

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully