וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי ובנו נהרגו בתאונת דרכים בזנזיבר

ניר יהב וטל שלו

21.8.2012 / 9:20

אחמד חג'אזי, פעיל שלום ידוע מנווה שלום, הגיע עם רעייתו ובנו אדם לאי האפריקאי לבלות שם את עיד אל-פיטר. האם נפצעה באורח בינוני. "יחסר כמנהיג של שלום ומוביל דרך"

אב ובנו, תושבי הכפר נווה שלום הסמוך לירושלים, נהרגו אתמול (שני) בתאונת דרכים באי זנזיבר שבמזרח אפריקה. האב, אחמד חג'אזי, בן 45, שעבד כמנהל בית הספר השלום ביישוב היהודי-ערבי, היווה דמות ידועה בקרב פעילי שלום. בנו אדם בן ה-9 נהרג אף הוא בתאונה.

רעייתו של חג'אזי, מרים, נפצעה באורח בינוני בתאונה ואושפזה בבית חולים מקומי. המשפחה נסעה לזנזיבר כדי לבלות את ימי החג - עיד אל-פיטר. המשפחה התגוררה במקור ביישוב טמרה שבגליל.

במשרד החוץ אישרו כי משפחה ישראלית נפגעה אתמול בתאונת דרכים במהלך חופשה בזנזיבר, כי אב המשפחה והבן נהרגו ואילו האישה נפצעה. עוד נמסר ממשרד החוץ כי שגרירות ישראל בניירובי מסייעת בהבאת הגופות לישראל.

יעל פתיר, נציגת ארגון "ג'יי סטריט" בישראל ולשעבר מתאמת פורום ארגוני השלום, אמרה לוואלה! חדשות: "אחמד חג'אזי מנהל בית הספר לשלום בנווה שלום, היה איש שלום יוצא דופן והקדיש את חייו לחיבור בין ישראלים לפלסטינים, בין יהודים לערבים ויצר הזדמנויות עבורם למצוא דרכים משותפות לחיות יחד. הוא לימד אותי ואנשים רבים אחרים מהי המשמעות העמוקה של שלום ואיך לחפש אחריו".

לדבריה, הוא חינך מאות ישראלים וערבים, שעברו אצלו קורסים להנחיית קבוצות, והנחה אלפי מפגשים של בני נוער יהודים וערבים. "זו הייתה עבורו דרך חיים שהתבטאה גם במשפחה", סיפרה פתיר. "הוא יחסר לי כחבר וכמורה והוא יחסר לכולם כמנהיג של שלום ומוביל דרך".

בחודש שעבר, נהרגו שתי מטיילות ישראליות בתאונת דרכים באזור מדבר המלח סלאר דה אויוני שבדרום-מערב בוליביה. ישראלית נוספת שהייתה איתן נפצעה באורח קל. השתיים, כלנית ננקין, בת 45 ממודיעין, ודורית זניר, בת 54 מראש העין, נסעו לבוליביה במסגרת טיול מאורגן, ונהרגו לאחר שהג'יפ שבו נסעו התהפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully