וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידרור נפגש עם עובדיה, הערכה: שוחחו על אירן

פנחס וולף

20.8.2012 / 19:25

ראש המועצה לביטחון לאומי נפגש עם מנהיג ש"ס, ועל פי הערכות, השניים דנו באפשרות תקיפה באירן. אחת האפשרויות היא שניסה לשכנע את יוסף להעביר את תמיכת שרי ש"ס בתקיפה

ראש המועצה לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, נפגש ביום שישי האחרון עם מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, בביתו של האחרון. על פי ההערכות, השיחה נסובה בעיקר סביב אפשרות התקיפה באירן. לא מדובר בעניין של מה בכך; ראש המל"ל לא מרבה להיפגש עם רבנים כדי לדון עמם בנושאים ביטחוניים רגישים כל כך. ניתן להעריך כי הפגישה הנדירה מעידה לא על הצורך בהתייעצות ביטחונית כי אם פוליטית - עמידרור נשלח לשכנע את הרב יוסף בנחיצות הצבעות שרי ש"ס לפי עמדת ראש הממשלה נתניהו בעניין אירן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוחחו על אירן? הרב עובדיה יוסף ועמידרור/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשמדובר בהחלטות הרות גורל, כמו זו שאולי תתקבל בהקשר אירן, מתבקש הרב עובדיה יוסף להביע את דעתו. בליל ה-12 באוקטובר 2011 התקיימה ישיבת הממשלה בה הוחלט על ביצוע עסקת שליט. כבר באמצע הישיבה יצא שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, לבית הרב, יחד עם נעם שליט, אביו של גלעד, כדי לקבל ממנו את האישור הסופי לתמוך בעסקה. אבל היתה פגישה חשובה יותר; חמישה ימים לפני ישיבת הממשלה שר הביטחון אהוד ברק הגיע לבית הרב, לכאורה לקבלת ברכה ולדון במסקנות טרכטנברג, אך למעשה הוא שוחח עמו על פרטי עסקת שליט ושכנע אותו להורות לשרי ש"ס לתמוך בעסקה. זאת היתה הסנונית הראשונה המבשרת את שובו של שליט, אם כי פרטיה נודעו רק לאחר ישיבת הממשלה.

בטרם נכנס לתפקידו, לפני שנה וחצי, עמידרור אף תקף את התערבות הרבנים בנושאים לא להם. במהלך כנס ירושלים התבטא בחריפות נגד עמדת רבנים שקראה לסרב פקודה בהתנתקות, אך מדבריו ניתן להבין גם את עמדתו בהתערבות רבנים בנושאים ביטחוניים אחרים.

"נשאלתי איך אני אומר שאסור להישמע לסירוב פקודה", הוא אמר בכנס במרץ 2011. "השבתי שאני אומר זאת כמומחה לביטחון לאומי, כמו שאם יש חולה, לא הרב קובע איזו תרופה לתת לו. אם ילכו בדרכם, נפגע בביטחון הלאומי של ישראל. אם אנחנו רוצים למוטט את מדינת ישראל, נמשיך בדרך הזו (של סירוב פקודה – פ"ו). בביטחון לאומי אין מקום לשיקולים של רב".

בש"ס סירבו להתייחס לדברים.

לקריאה נוספת
מופז דורש מנתניהו: ”קיים פגישת עדכון בנושא אירן”
דיכטר נכנס לתפקיד: ”אירן היא איום קיומי לישראל”
יצחק נבון לצד פרס לגבי אירן: ”הייתי נוהג כמוהו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully