וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך יופלל האחראי לתאונה הקטלנית בנתניה

ליאור נדיבי

20.8.2012 / 19:37

החשוד המרכזי בדריסת שלוש הנשים שושן ברבי נתפס, בעוד חשוד נוסף מכחיש מעורבותו. ליאור נדיבי מסביר, צעד אחר צעד, כיצד תצליח המשטרה לשפוך אור על נסיבות התאונה. פרשנות

רוב האזרחים שקראו או צפו בכתבות על אירוע הדריסה בנתניה, בוודאי תוהים מה יכולה המשטרה לעשות על מנת לגלות מי באמת נהג ברכב ברגע בו הוא פגע בשלוש הולכות הרגל וגרם למותן. לטובת אזרחים אלה, אתאר את מכלול הבדיקות שהמשטרה יכולה וצריכה לעשות, על מנת להגיע לחקר האמת ולבסס תיק עם ממצאים שיובילו להרשעה בטוחה.

ראשית, ישנם חוקרי התנועה. עליהם יהיה לבדוק ולגלות מה היו מאפייני הנהיגה בזמן התאונה: מהירות הרכב, מרחק הבלימה ואם הייתה בכלל כזאת, מצבו המכני והבטיחותי של הרכב, תנאי התאורה בכביש ועוד. במקביל לעבודתם זאת, ייבדק הרכב על ידי חוקרי הזירה של המחלקה לזיהוי פלילי, ככל הנראה מומחי מעבדה ניידת של מחוז מרכז או עמיתיהם ממחוז אחר.

תחילה ינסו החוקרים "לקשור" את הרכב להרוגות ואת ההרוגות לרכב, כי לא תמיד שני הצדדים מתקיימים. בבדיקת הרכב הם יחפשו את מיקום סימני הפגיעות, האם יש עליו כתמי דם ו/או טביעות אצבע של ההרוגות וכל ממצא אחר שיעיד שהן אכן נפגעו על ידי רכב זה. על ההרוגות הם יחפשו את סימני הפגיעה של הרכב וינסו לראות באם יש עליהן סימנים האופייניים לרכב הפוגע, הטבעה של סמל היצרן, הטבעה של מספר הרישוי, סימני עקבות גלגלים ועוד. כמו כן הם יחפשו ממצאים נוספים כגון שברי פלסטיק וזכוכית, אותם ינסו לקשר מאוחר יותר לחלקים מסוימים ברכב, שבבי צבע וכדומה.

זירת תאונת הפגע וברח בנתניה. שלומי גבאי
חוקרי התנועה יבררו מה היו מאפייני הנהיגה בזמן התאונה. זירת התאונה בנתניה/שלומי גבאי

גם בתוך הרכב ניתן לערוך בדיקות - והפעם בדיקות שיעזרו לברר מי נהג ברכב ומי ישב לידו במושב הנוסע. בדיקות אלה יכללו אמצעים לפיתוח טביעות אצבע סמויות, חיפוש אחר סימני דם וזיעה, במיוחד על כריות האוויר שנפתחות בזמן תאונה, ובדיקות סיבים על המושבים. בבדיקה אחרונה זאת מחפשים חוקרי הזירה שיירים זעירים של סיבים שנפלו ממכנסי ומחולצות הנהג והנוסעים, ושנדבקו למושבי הכיסאות ולמשענותיהם בהתאמה.

3 הולכות רגל נדרסו למוות בנתניה; מצוד אחר חשוד שנמלט

עם תפיסת חשודים באירועים מסוג זה, בגדיהם נבדקים על מנת לברר באם הסיבים שנדגמו מהמושבים מתאימים להם. בו בעת נבדק באם על הבגדים יש סיבים או שיירים אחרים מהמושבים - זאת למקרה בו אחד החשודים מנסה למסור בגדים "נקיים", אותם הוא לא לבש בזמן התאונה, על מנת להסיר מעליו חשד.

תוצאות כל הבדיקות הנ"ל, יחד עם עדויות של עדי ראיה, צילומים ממצלמות אבטחה (באם היו כאלה שתיעדו את האירוע) ודו"חות הנתיחה של ההרוגות, מהמכון הלאומי לרפואה משפטית, יעומתו עם כל גרסה שימסור מי מהמעורבים - ויוכלו לאשר או להפריך את גרסתו. בתנאי שכל הבדיקות המתוארות למעלה יערכו ושתוצאותיהן יהיו חיוביות, למשטרה יהיו את הכלים להבין מה בדיוק קרה ומי אחראי לתאונה הנוראית הזאת.

הכותב הינו יוצא המחלקה לזיהוי פלילי במשטרה וכיום הבעלים של שירותי זיהוי פלילי מתקדמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully