וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 עובדים יפוטרו מ"פניציה" בצפון: "עזרו לנו"

קובי דוד

20.8.2012 / 13:18

שר התמ"ת ביקר במפעל באזור התעשייה ציפורי ונפגש עם העובדים כדי לבחון אפשרויות למנוע את הפיטורים. "אם צריך גם נהפוך את המדינה. אנחנו נלחם על כל עובד", טענו העובדים

לפני החגים: כ-150 עובדים ותיקים במפעל פניציה, הנמצא באזור התעשייה ציפורי בצפון, צפויים לקבל מכתבי פיטורים, כחלק מתוכנית הבראה שתצא לפועל בהוראת ההנהלה שנקלעה למשבר כלכלי כבד. שר התמ"ת, שלום שמחון, ביקר הבוקר (שני) במפעל ונפגש עם העובדים וגם עם גורמים בהנהלת המפעל, על מנת לבחון ולאתר דרכים חלופיות שימנעו את פיטורי העובדים.

כבר בכניסה למפעל המתינו לו העובדים בקוצר רוח, וסיפרו לו בכאב גדול על החשש מגל הפיטורים הצפוי. "אני עיוורת שעובדת במפעל כבר למעלה מעשרים שנה", סיפרה בקול חנוק מדמעות גרציה בן מויאל, העובדת כמרכזנית במפעל. "ברגע שאקבל מכתב פיטורים, אשב בבית. אף אחד לא ירצה לקבל אותי עם המגבלה שממנה אני סובלת. אנחנו רק רוצים לעבוד בשקט. תעזרו לנו", אמרה ועובד אחר הוסיף: "אין לנו חיים בלי המפעל. זה הדבר היחיד שנותן לנו לקום בבוקר עם חיוך".

בתום הפגישה, הודיע השר על מינוי צוות משותף למשרדי האוצר והתמ"ת בהובלת מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי וסגן הממונה על התקציבים באוצר, יוני רגב, שיניח בימים הקרובים הצעה למתווה להצלת המפעל. לדבריו, מדובר בנכס אסטרטגי חשוב המהווה מקור פרנסה עיקרי למאות עובדים החיים בפריפריה.

"המצב אליו נקלענו מאוד קשה"

ח"כ ציון פיניאן, מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, שנרתם למאבקם של העובדים, הוסיף. "אני רואה ערך עליון בשימור מפעלים, בפרט פריפריאלים כמו פניציה, אנחנו לא רוצים לחשוב על הגעה לנקודת האל חזור שתביא לפיטורי עובדים ולסגירת המפעל, נעשה הכול כדי לסייע ולמנוע זאת".

הביקור הרשמי של שר התמ"ת לא הרגיע את הרוחות שסוערות בקרב 370 העובדים סביב גל הפיטורים הצפוי. "אין מנוס מלצאת לגל הפגנות שכמוהו לא נראה במדינת ישראל", אמר יו"ר ועד העובדים חיים קטרי, דור שלישי בפינציה. "אם צריך גם נהפוך את המדינה. אנחנו נלחם על כל עובד כדי להבטיח שאף אחד לא יפוטר. לצערנו הרב, המצב אליו נקלענו מאוד קשה, וגל הפיטורים הצפוי הולך לשטוף עובדים ותיקים ומסורים מאוד שיזרקו אל מעגל האבטלה שהולך וגדל בערי הפריפריה בצפון".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

לקריאה נוספת
עובדי "פניציה" לחוצים: "מפחדים להיזרק הביתה"
האבטלה גדלה - שירות התעסוקה מכין פרישת עובדים
נמנעה השביתה בתעש: 150 מיליון שקל יועברו לחברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully