וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "פניציה" לחוצים: "מפחדים להיזרק הביתה"

קובי דוד

12.8.2012 / 23:35

מפעל הזכוכית הגדול בצפון הגיש בקשה בהולה להקפאת הליכים, במטרה ליצור תכנית הבראה. העובדים סומכים על ההנהלה, אבל גם חוששים: "רוצה להיות אופטימי, אבל זה מפחיד"

עוד מפעל גדול בצפון בצרות: מפעל פניציה לייצור זכוכיות, השוכן באזור התעשייה ציפורית. בסוף השבוע הגישה הנהלת החברה, שנקלעה לקשיים כלכליים כבדים, בקשה בהולה לבית המשפט המחוזי בנצרת, לצו מנהלי להקפאת הליכים, במטרה ליצור תכנית הבראה למפעל. בין היתר, התכנית תפעל למען העברת תשלומים רבים להם מחכים הספקים ועובדי החברה. היקף חובות החברה נאמד בכ-325 מיליון שקלים.

בשנים האחרונות ניסתה הנהלת החברה לממש תכנית הבראה, שנועדה להביא לצמצום הוצאות החברה ושיפור היעילות התפעולית שלה. עם זאת, טוענים בהנהלה שקשיים בענף הזכוכית, לצד נטל כבד של חוב ואשראי (רובו לבנקים), וכן עלויות גבוהות הקשו על החברה לשוב לרווחיות ולאיזון תזרימי. "בשנה האחרונה נשענת החברה על תמיכה פיננסית בלתי פוסקת של בעלת השליטה האמריקאית, שכבר הזרימה לחברה 66 מיליון שקלים", ציין גורם בכיר בחברה. "המצב הנוכחי מאלץ את הנהלת המפעל ליישם תכנית הבראה והסדר חוב כוללת לחברה, בחסות בית המשפט".

בהנהלת החברה מציינים כי בראש ובראשונה, מיועדת התכנית לדאוג לשכרם של העובדים והנושים, ובעיקר למנוע נזק בלתי הפיך לתנור ההתכה היקר, המייצר את מגוון הזכוכיות ופועל 24 שעות ביממה, לאורך כל השנה. "ענף הזכוכית השטוחה סובל בשנים האחרונות מעלייה מתמשכת בתחום עלויות האנרגיה, החשמל וחומרי הגלם", ציין הגורם, "ומצד שני, גם מירידה מגמתית במחיר הזכוכית בשווקים. בשנים האחרונות מחיר הדלק, המהווה חלק נכבד מעלות הייצור, התייקר בצורה דרמטית, בעוד מחיר טון זכוכית בשווקים המרכזיים שלנו ירד משנת 2007 בכ-40 אחוזים".

מנכ"ל החברה, ערן חיימוביץ', הוסיף כי "דירקטוריון פניציה קיבל החלטה קשה ופנה לעזרת בית המשפט על מנת שימנה נאמן לחברה. מהלך זה יאפשר לחברה להמשיך בפעילותה תוך שהיא מסייעת ומשתפת פעולה עם הנאמן לשם מציאת פתרונות ברי יישום. אנו מאמינים שמהלך זה הוא בעל הסיכויים הטובים ביותר לבניית תכנית הבראה לרווחיות רבת שנים".

מי שעשוי להיפגע יותר מכל מהמשבר הם כמובן העובדים. "עוברת עלינו תקופה מאוד קשה", הודה יו"ר ועד העובדים, חיים קטרי. "אנחנו מאוד חוששים לגל של פיטורים. אני רוצה להיות אופטימי, אבל העובדים מתקשים להישאר אדישים לכל מה שקורה פה. יש לא מעט עובדים שמפחדים להיזרק הביתה, מחוץ למעגל העבודה. אני מקווה שהנהלת המפעל תשמור עלינו".

בשל החשש מפיטורים המוניים, פנה היום חבר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ציון פיניאן (הליכוד), אל יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), במטרה ליזום דיון בהול בנושא סגירת המפעל. ח"כ פיניאן אמר על רקע בקשתו כי "סגירת המפעל תגרום לכך שמאות משפחות מהפריפריה, ובייחוד בנצרת עילית וסביבותיה, וכן ביישובים לא-יהודים, יזרקו הביתה ויישארו ללא פרנסה. צריך לפעול כמה שיותר מהר ויפה שעה אחת קודם, לפני קבלת החלטות מצד בעלי המפעל אותן יהיה קשה מאוד לשנות".

  • עוד באותו נושא:
  • פניציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully