וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשקוביץ: להפחית את תשלומי ההורים במגזר הדתי

פנחס וולף

20.8.2012 / 14:01

השר פנה לראשי מוסדות החינוך הממלכתי-דתי בדרישה להפחתת התשלומים, ובכוונתו לדרוש מהממשלה להעניק תקציב למוסדות אלה כדי להביא להוזלה נוספת. "שלא תהיה אפליה לרעה"

פחות משבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, דורש יושב ראש הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, מראשי מוסדות החינוך במגזר הדתי-לאומי להפחית את תשלומי ההורים עבור ילדיהם מ-10,000 עד 13,000 שקלים לשנה בחטיבות הביניים ובתיכונים ל-7,500 שקלים לבנים בישיבות תיכוניות בלי פנימייה ו-6,500 שקלים לבנות באולפנה.

"כך החינוך הציוני-דתי לא יהיה מופלה עוד לרעה", כתב הרשקוביץ לראשי המוסדות. לדבריו, מבדיקות שערך עולה כי הציפייה להורדת שכר הלימוד מצד המוסדות לסכומים של אלה מציאותית. "אני מצפה שהנהלות המוסדות ישתפו פעולה בנושא", כתב. "על ראשי המוסדות לפעול בשקיפות תקציבית מלאה ולחשוף את הנתונים הכספיים בפני ההורים, כמו גם את עלויות שכרם של בעלי המשכורות הגבוהות בכל מוסד".

נכון להיום, התשלומים אותם נאלצים הורים במגזר הדתי-לאומי לשלם עבור חינוך ילדיהם גבוהים לאין שיעור מתשלומי הורים במוסדות חילוניים וחרדיים. לדברי הרשקוביץ, לתשלומים המנופחים יש שתי סיבות: הראשונה היא הפחתת התקציב שהמוסדות מקבלים מהמדינה. כך, בעוד שהמדינה הוסיפה 46% לתקציבי החינוך החרדי, היא הפחיתה 80% מתקציבי החינוך הדתי-לאומי. הסיבה השנייה, לדבריו, היא בזבוזי כספים ומשכורות מנופחות לראשי המוסדות.

המטרה: להוזיל את התשלומים ל-5,000 שקלים בשנה

לפני כחודש פורסם בוואלה! חדשות לראשונה כי 4,700 הורים יצאו יחד עם הרשקוביץ למאבק להורדת שכר הלימוד בעשרות אחוזים. במהלך הדיונים האחרונים בממשלה על הגזירות הכלכליות, התנה הרשקוביץ את תמיכתו בגזירות בהפחתת שכר הלימוד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח לו כי בדיוני תקציב 2013 יגובש מתווה להפחתת תשלומי ההורים, מתוך מגמה לצמצם את הפער בינם לבין התשלומים במגזר החילוני.

הרשקוביץ פנה לראשי מוסדות החינוך הממלכתי-דתי כדי לבוא לדיוני התקציב "בידיים נקיות" וכדי שיוכל לדרוש מנתניהו להעניק תקצוב נוסף לאותם המוסדות. מטרתו היא שתשלומי ההורים יגיעו בסופו של דבר ל-5,000 שקלים בשנה – עדיין גבוה בהרבה משכר הלימוד במוסדות החילוניים, אך הוא טוען כי בהתחשב בעובדה שתלמידי החינוך הממלכתי-דתי לומדים עד שעות מאוחרות יותר וכיתותיהם קטנות יותר – זהו סכום סביר. הסיבה לכיתות הקטנות בציבור זה, היא העובדה שמדובר במגזר קטן יחסית ומפוזר ברחבי המדינה, ובנוסף קיימת הפרדה בכיתות בין בנים לבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully