וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפט המאה" בסין: עונש מוות על תנאי לאישה שרצחה

20.8.2012 / 5:47

גו קאי-לאי, אשת הבכיר שהורשעה ברצח איש העסקים הבריטי ניל הייווד, תרצה מאסר עולם, אך אם תבצע עבירות נוספות בשנתיים הקרובות - תוצא להורג. 9 שנות מאסר לאדם שסייע לה

צילום: רויטרס: עריכה: גדי וינסטוק

סוף ל"משפט המאה": בית משפט בסין גזר הלילה (שני) עונש מוות על תנאי על גו קאי-לאי, אשת הבכיר הסיני שהורשעה ברציחתו של איש העסקים הבריטי, ניל הייווד, בחודש נובמבר האחרון. משמעות העונש היא שגו – אשר הודתה ברצח לפני כעשרה ימים - תרצה מאסר עולם בבית הכלא, אך אם תבצע עבירות נוספות בשנתיים הקרובות היא תוצא להורג.

סוחרי הגופות: הסודות שמאחורי ”משפט המאה” בסין

ג'אנג שיאו-ג'ון, עוזרו של בעלה, שהודה בסיוע לרצח, נידון לתשע שנות מאסר – כך מסר לסוכנות הידיעות רויטרס עד ראייה שנכח במשפט, אליו לא הותרה כניסת כלי תקשורת בלתי רשמיים.

שגרירות בריטניה בסין בירכה הבוקר על התנהלות בית המשפט בפרשה. בהודעה מטעם השגרירות נמסר כי היא מברכת "על העובדה שהרשויות בסין חקרו את מותו של ניל הייווד והענישו את אלה אשר זוהו כאשמים". "בריטניה הבהירה בעקביות לרשויות בסין כי אנו רוצים לראות את המשפט בתיק הזה מתנהל בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים של זכויות האדם", נכתב. עם זאת, לא נמסרה התייחסות מיוחדת לעונשה של גו.

גו, רעייתו של מי שהיה עד לאחרונה אחד הפוליטיקאים המשפיעים בסין, בו שי-לאי, הודתה, כאמור, ברציחתו של הייווד. כיוון שחששה לחיי בנה שלמד באוניברסיטה באנגליה. "במהלך הימים הללו בנובמבר, סבלתי מהתמוטטות נפשית לאחר שגיליתי כי בני היה בסכנה. הטרגדיה שנוצרה על ידי לא השפיעה רק על ניל, אלא גם על מספר משפחות", אמרה במהלך השימוע.

המניע המדויק לרצח מעולם לא פורסם

תגובתה הראשונה של גו לפרשת הרצח הופיעה בסוכנות הידיעות הסינית, שציינה כי היא וג'אנג "הודו ברצח בכוונה תחילה", כשהרעילו את הייווד. "אני אומרת לבית המשפט בכובד ראש כי על מנת לשמור על כבוד החוק, אקבל ואתמודד בשלווה עם כל גזר דין ואני גם מצפה להחלטה הוגנת וצודקת של בית המשפט", אמרה. "הפרשה הזו הייתה כמו סלע כבד שלוחץ עלי למעלה מחצי שנה. איזה סיוט".

הייווד, איש עסקים בריטי וידיד קרוב של המשפחה, מצא את מותו בנסיבות מסתוריות בנובמבר האחרון בעיר צ'ונג-צ'ינג - שם גרה גו יחד עם בעלה בו, שכיהן בתפקיד מזכיר המפלגה הקומוניסטית, התפקיד הבכיר במחוז. לפי החשדות שפורסמו בתחילה, גו הרעילה את הייווד בגלל מה שהוגדר "מחלוקת עסקית".

המניע המדויק לרצח מעולם לא פורסם רשמית, אולם בדלי פרטים שהתפרסמו בחודשים האחרונים, חלקם בסין וחלקם בכלי תקשורת בעולם, מעלים תמונה לפיה "המחלוקת העסקית" שהביאה לרצח קשורה לשירותים שסיפק הייווד למשפחה - ובהם העברת כספים לחו"ל, וסיוע לבנם של בני הזוג, בו גואה-גואה, להתקבל לבית הספר היוקרתי הארואו ולאוניברסיטת אוקספורד בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully