וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא שמעון פרס: "תאונת ה'פגע וברח' - רצח"

טל שלו

19.8.2012 / 17:30

נשיא המדינה התייחס בטקס השבעת שופטים למקרי אלימות שפקדו לאחרונה את המדינה ואמר כי מדובר ב"תקופה נוראה לישראל". היום הושבעו 11 שופטים ו-18 שופטות

צילום: גדעון צנטנר, אמיר קוטיגרו

"זו תקופה נוראה של אלימות בישראל" – כך תיאר אחר הצהריים (ראשון) נשיא המדינה שמעון פרס את האירועים האלימים שפוקדים לאחרונה את ישראל. בטקס השבעת שופטים חדשים במשכן הנשיא בירושלים, המחיש פרס את דבריו ב"תאונה שלשום בה נרצחו שלוש נשים ב'פגע וברח'" – מדובר בתאונה בה נדרסו למוות שלוש בנות משפחה בערב שישי בנתניה.

הנשיא המשיך ויצא נגד "ההתנקשויות על רקע פלילי", לדבריו בני נוער "ממהרים בסכינים ובאקדחים". הנשיא קרא לציבור כולו להושיט יד בכדי למגר את האלימות שכן "אם יש מקום אחד שאין חילוקי דעות בין הגישה של המשפט והגישה של המסורת היא בתחום הזה – 'לא תרצח' הוא החוק של כולנו".

בטקס לוקחים חלק בין היתר שר המשפטים, יעקב נאמן, ונשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס.

הנשיא פרס עלה לכותרות בימים האחרונים, לאחר שהתייחס לאפשרות של תקיפה באירן ואמר כי הוא בוטח בנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שימנע מאירן להשיג פצצה גרעינית. "הנשיא אובמה נחוש לעצור את תוכנית הגרעין האירנית, וברור לנו שאנחנו לבד לא יכולים לעשות את זה אלא צריכים ללכת יחד עם אמריקה", אמר פרס בראיון לערוץ 2. אולם, בטקס השבעת השופטים סכר את פיו ולא התייחס לאיום האירני.

התבטאותו של נשיא המדינה נגד תקיפה ישראלית באירן, יצרה גלים ועוררה תגובות רבות בקרב אנשי ציבור בישראל. איתן הבר, שהיה בעבר מנהל לשכתו של ראש הממשלה יצחק רבין, אמר היום בראיון לרדיו "גלי ישראל" כי "אחרי מעשה כזה - אין ספק שפרס חורג מגבולות תפקידו, הוא צריך לומר 'תודה ושלום' אחרי שהוא אמר את הדברים שנראים לו כנושאים ממדרגה ראשונה לחייה וביטחונה של מדינת ישראל".

טקס השבעת שופטים במסגרתו השביעו 6 שופטים למערכת המשפט בישראל, פברואר 2012.. עומר מירון
הנשיא פרס בהשבעת השופטים הקודמת שנערכה בסוף חודש מאי/עומר מירון

לצד הביקורת הרבה, עלו גם קולות שהביעו תמיכה בדבריו של פרס. נשיא המדינה לשעבר, יצחק נבון, פרסם אתמול הודעת גיבוי ותמיכה לנשיא שמעון פרס, על רקע העימות הפומבי בינו לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוגיית הגרעין האירני. "אם הייתי במקומו של הנשיא פרס הייתי נוהג כמוהו", אמר נבון, בהתייחס לראיונות שהעניק פרס ביום חמישי, בהם הבהיר כי הוא מתנגד לכוונת ראש הממשלה ושר הביטחון ליזום תקיפה ישראלית של מתקני הגרעין באירן.

"ברור לנשיא פרס, כשם שהיה ברור לי, שאין מתפקידו להתערב בהחלטות הממשלה, אך יש מצבים בהם חובה לומר את מה שאתה מאמין בו. גם אם אתה נשיא המדינה". נבון ציין בהודעתו כי גם בזמן כהונתו כנשיא בתחילת שנות ה-80, הביע דעות פומביות בנוגע למדיניות הממשלה, "כאשר חשתי שזו חובתי כאדם. לדוגמא, המקרה הידוע של סברה ושתילה, שבו קראתי בפומבי להקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט, בניגוד לעמדת ראש הממשלה, מנחם בגין".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully