וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף השבוע: חיל האוויר ערך תרגיל רחב היקף

19.8.2012 / 13:49

טייסות הקרב של בסיס חיל האוויר ברמת-דוד קיימו אימון משותף, במסגרתו דימו טייסים את מטוסי האויב המתקדמים ביותר. התרגיל כלל גם התמודדות מול סוללות טילי קרקע-אוויר

טייסות הקרב של בסיס חיל האוויר ברמת-דוד שבצפון הארץ ערכו בסוף השבוע אימון משותף, במתאר לחימה שכלל התמודדות מורכבת מול סוללות טילי קרקע-אוויר, שנועדו להכשיל את טייסי הקרב במשימתם. במהלך האימון הרחב תרגלו טייסי מטוסי הקרב מסוג אף-16 c ו-d החד מושבים והדו מושבים קרבות אוויר מול טייסים שהוגדרו כ"טייסת אדומה"'. הטייסים "האדומים'" דימו את מטוסי האויב המתקדמים ביותר כדי להעצים את מתאר הלחימה.

מטוס סופה F16I. אתר חיל האויר, דובר צה"ל
מתאר הלחימה כלל סוללות טילי קרקע אוויר/דובר צה"ל, אתר חיל האויר

בתוך כך, נמשכת עבודת צוות הבדיקה שמונה לאתר את מקור התקלה ברוטור של מסוק היסעור בשבוע שעבר, אז ערך צוות אוויר נחיתת חירום לאחר שאותרה תקלה ברוטור של המסוק. צוות טכנאים שהוקפץ אל השטח קבע כי מדובר בתקלה חמורה. בעקבות המלצת צוות טכנאים בכירים, הורה מפקד חיל האוויר לקרקע את מערך מסוקי היסעור עד לבירור של הסיבה לתקלה.

גורם צבאי התייחס לעבודת צוות הבדיקה ואמר: "לא לוקחים סיכונים. עד שלא תאותר התקלה המסוקים לא ימריאו למעט פעילות מבצעית. הנושא לא היה נראה פשוט גם בתחילת הבדיקה. מסוקים ימריאו רק במקרים דחופים של פעילות מבצעים תוך הגברת ערנות של צוות האוויר".

ראשוני מסוקי היסעור נכנסו לפעילות מבצעית בחיל האוויר בשנות השבעים. בשנים האחרונים החל חיל האוויר בהשבחתם כדי להאריך את חייהם מאחר ועד היום לא יוצר מסוק שיכול להוות תחליף למסוק תוצרת חברת סיקורסקי האמריקאית. בשנת 2018 אמורה החברה לחשוף את המסוק העתידי, ואז ישקלו בחיל האוויר כיצד לבנות מחדש את מערך מסוקי התובלה של החיל.

בינתיים, בחיל האוויר לוטשים עיניים לעבר מטוס ה-v-22 של חיל האוויר האמריקאי תוצרת חברת בואינג שמוביל כוחות מיוחדים וייחודו הוא המראה כמו מסוק. בחיל האוויר הישראלי מעוניינים מאוד במטוס-מסוק, אך מגדירים אותו כ"יקר מאוד" והסיכוי שיגיע בשלב זה לישראל הוא רק במסגרת חבילת סיוע אמריקאית חריגה.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
מערך מסוקי היסעור בצה"ל קורקע בשל נחיתת חירום
תאונת תדלוק אווירי שנייה בחודשיים
תקלה באוויר: מטוס קרב פגע במוט התדלוק באימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully