וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "פשעי השנאה נגד ערבים - פעולות טרור לכל דבר"

טל שלו

19.8.2012 / 9:34

המשנה לראש הממשלה גינה בחריפות את השלכת בקבוקי התבערה לעבר המונית הפלסטינית ליד בת עין ופציעת הצעיר הערבי בירושלים. ברקת: "לשמור על הדו קיום בעיר"

"פשעי השנאה נגד ערבים, שבוצעו במהלך סוף השבוע ביהודה ושומרון ובירושלים, הם בלתי נסבלים, מקוממים וראויים לטיפול ביד תקיפה וקשה" - כך אמר היום (ראשון) המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון. השר התייחס לפציעת שישה פלסטינים מהשלכת בקבוקי תבערה לעבר מונית סמוך להתנחלות בת עין, ולפציעתו הקשה של צעיר ערבי במהלך קטטה בבירה.

"מדובר בפעולות טרור לכל דבר, אשר מנוגדות למוסר היהודי ולערכים היהודיים, והן מהוות בראש ובראשונה כשל חינוכי ומוסרי", ציין יעלון. "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שתופעות מסוג זה ייצאו מקרבה, ועליה להילחם בהן מלחמת חורמה בכל הכלים העומדים לרשותה. מחובתנו כנבחרי ציבור להתאחד נגד מעשים נתעבים שכאלו ולפעול בכל דרך נגד מבצעיהם ושולחיהם".

גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יצא נגד המקרה בעירו. "אני מגנה בכל תוקף כל ביטוי של אלימות הן מילולית והן פיזית מכל צד שהוא, ובטוח שהמשטרה תמצה את הדין עם התוקפים", אמר. ברקת קרא "לשמור על הדו קיום בעיר, להרגיע את הרוחות ולהילחם באלימות פיזית ומילולית יחד עם הרוב השפוי ועם כל מי שמחפש דו קיום בירושלים". ברקת אף שוחח עם ממלא מקום מפקד המחוז במשטרה וביקש ממנו לפעול בתקיפות למציאת האחראים וכן לטפל בתופעות כאלו כדי למגרן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המונית שנפגעה מבקבוקי התבערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש התחייב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי ייעשו כל המאמצים כדי להביא לדין את האחראים לתקיפת הפלסטינים סמוך להתנחלות בת עין. את הדברים אמר נתניהו לאבו מאזן בשיחה בה גם בירך אותו לרגל עיד אל-פיטר.

כבר ביום חמישי החלה ישראל בהידברות עם הרשות, בניסיון להרגיע את המתיחות לאחר האירוע. יום לאחר הפיגוע העביר נתניהו, באמצעות שליחו המיוחד, עורך הדין יצחק מולכו, מסר לאבו מאזן ולראש הממשלה, סלאם פיאד, בו ביקש להדגיש את חומרת האירוע. מולכו הדגיש בשם נתניהו כי "כוחות הביטחון עושים מאמצים נרחבים לאתר את האחראים כדי להביא אותם לדין", וכן מסר כי נתניהו "יעקוב אחרי הטיפול הרפואי שמקבלים הפצועים בישראל", והציע כל עזרה נוספת.

נתניהו הגיב במהרה גם לאחר האירוע, וכמה שעות בלבד לאחר האירוע פרסם הודעת גינוי חריפה, בה הדגיש כי הנחה את השב"כ לפעול בנחישות לתפיסת מבצעי הפיגוע. "זה מעשה חמור ביותר", אמר נתניהו, "נעשה הכול לתפוס את האחראים ולהביא אותם לדין".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
נתניהו לאבו מאזן: נביא לדין משליכי בקבוק התבערה
צעיר ערבי הוכה בירושלים: "לינץ' עם שנאה בעיניים"
ה"לינץ'" נגד ערבים בירושלים: נעצר חשוד יהודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully