וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"לינץ'" נגד ערבים בירושלים: נעצר חשוד יהודי

פעילים חברתיים הפגינו מול בית ראש הממשלה והם צעדו לעבר כיכר ציון, שם נפצע צעיר ערבי קשה בקטטה עם יהודים. מצבו של הצעיר השתפר. "ראינו לינץ' בעיניים"

המשטרה עצרה אחר הצהריים (שבת) חשוד ראשון במעורבות בקטטה שפרצה בין קבוצת צעירים ערבים ליהודים בכיכר ציון בירושלים בליל שישי, במהלכו נפצע צעיר ערבי באורח קשה. חוקרי צוות החקירה המיוחד שהוקם עצרו צעיר יהודי כבן 19, תושב ירושלים. הצעיר יובא לדיון בהארכת מעצרו מחר בבית משפט השלום בעיר, ומהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים. על אף הטענה כי מדובר באירוע על רקע לאומני, במשטרה מדגישים כי ממשיכים לבדוק את כל כיווני החקירה. הצעיר שנפצע עדיין מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם. מבית החולים נמסר, עם זאת, כי חל שיפור מסוים במצבו.

פעילים חברתיים קיימו אמש צעדה למקום האירוע, במחאה על מה שהם מכנים "לינץ'" על רקע לאומני. באירוע המחאה תחת הכותרת "צעדה לכיכר ציון: ממשלת הון וגזענות – אחראיות לאלימות", מקשרים פעילי ארגונים שונים בין האירוע האלים לבין המחאה החברתית המתמשכת על יוקר המחיה.

"אמש בכיכר ציון בירושלים עשרות ביצעו לינץ' בשלושה צעירים. הסיבה? שלושתם היו פלסטינים", כתבו מארגני ההפגנה בעמוד הפייסבוק של האירוע. "אלימות רחוב מזעזעת היא תוצאה ישירה של המדיניות הגזענית של ממשלת ההון הימנית, ההסתה היומיומית ששריה מפיצים וחופש הפעולה ההולך וגדל שהיא נותנת לקבוצות כהאניסטיות קיצוניות. ממשלה של גזרות וקיצוצים שמתקיפה את רמת החיים של עובדים ואנשים פשוטים יכולה להציע רק שנאה והפרד ומשול בכדי להסית מעצמה את הזעם החברתי".

צעיר ערבי נפצע קשה במהלך קטטה בין יהודים לערבים בכיכר ציון בירושלים, אוגוסט 2012. חדשות 24
זירת הקטטה בליל שישי/חדשות 24

הם עוד הוסיפו כי "התשובה לאלימות היא מאבק מקביל ומשותף של יהודים ופלסטינים, דתיים וחילונים, כנגד המסיתים, כנגד הימין הקיצוני בכל רחוב ובכל שכונה, וכנגד ממשלת ההון הגזענית שמנסה להפריד ולסכסך בין ה-99%. דרושות דיור ומשרות – לא גזענות ומלחמות! במוצ"ש הקרוב לא שותקים! צועדים נגד מדיניות הגזרות והגזענות!".

הפגנה נגד הלינץ' שבוצע בערבים בירושלים. עומר מירון
ההפגנה הערב בירושלים/עומר מירון

"צעקו עם שנאה בעיניים"

בעמוד האירוע ציינו כי מדובר ביוזמה משותפת של פעילים וארגונים שונים, בו ייקחו חלק בין היתר תנועת מאבק סוציאליסטי, סניף מרצ ירושלים, התנועה הירוקה-מימד, דע"ם, חד"ש וארגונים נוספים. בשעה 21:00, צפויה התכנסות ומשמרת מחאה מול בית ראש הממשלה, ב-21:30 תצא צעדה לכיכר ציון ובשעה 22:00 תתחיל שם ההפגנה. "אנחנו ערוכים לקראת ההפגנה, יהיו כוחות שישמרו על הסדר וכל ניסיון להפר את הסדר ייאכף ביד תקיפה שלנו", נמסר ממשטרת ירושלים.

שלשום התייחסה אחת מעדות הראיה לאירוע, בתיה חורי-יפין, למקרה בעמוד הפייסבוק שלה. "ראיתי לינץ', בעיניים ממש, בכיכר ציון, מרכז העיר, ירושלים", כתבה. היא סיפרה כי ראתה עשרות נערים רצים, מתקבצים ומתחילים להכות שלושה נערים ערבים שהלכו בנחת במדרחוב בן יהודה. "כשאחד מהנערים הערבים כשל ונפל לרצפה המשיכו הנערים לבעוט בו בראש, הוא איבד את ההכרה, העיניים התגלגלו, זווית הראש התעוותה ואז הבועטים ברחו והשאר התקבצו במעגל מסביב, כשחלק עוד צועקים עם שנאה בעיניים".

(עדכון ראשון - 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully