וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הסבתות מעמק הירדן משחקות אותה - בכדור רשת

קובי דוד

25.8.2012 / 17:17

בין הטיפול בנכדים לחיים האישיים, הסבתות מעמק הירדן גילו תחביב חדש - כדור רשת. "לגיל אין בכלל משמעות. חזרנו להיות נערות שמתעמלות בשיעור ספורט בבית הספר"

צילום: ג'יליס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ'

רגע לפני ששוקעת השמש, מגרש הספורט של קיבוץ אפיקים שבעמק הירדן מתמלא בנשים צעירות ומבוגרות. הן מגיעות במדי הקבוצה, "נמרות עמק הירדן", בליווי עשרות ילדים ונכדים שצופים בהן בהתרגשות גדולה במהלך האימון האינטנסיבי.

קבוצת הנמרות היא חלק מהטרנד הכובש את נשות הקיבוצים בעמק - ליגת כדור הרשת, התופס תאוצה וסוחב אחריו נשים מכל הגילאים. גולת הכותרת של הקבוצה מגיעה דווקא מאותן סבתות בשנות השישים והשבעים לחייהן, שהחליטו לפתח תחביב ספורטיבי, בין הטיפול בנכדים לחיים האישיים.

סבתות משחקות כדור-רשת, אוגוסט 2012. ג'יליס
הטרנד תופס תאוצה. בנות הקבוצה/ג'יליס

"קדימה בנות", מכריזה מאמנת הקבוצה נורית גת. "היום אני לא מוותרת לכן". הקבוצה נחלקת לשתיים ולאחר חימום קל מתחיל המשחק. בתוך הקבוצה נמצאות אם ובת שהחליטו לבלות זמן איכות יחד על מגרש המשחקים. "אני מחכה לכל אימון בקוצר רוח", מספרת בהתרגשות רותי ברקן, בשנות השבעים לחייה, סבתא לעשרה נכדים. מי שבדרך כלל מתחרה נגדה היא לא אחרת מאשר בתה, חמוטל, שמקנאה באמה על הרוח הספורטיבית שהיא מפגינה. "אני צעירה מאמא בכמה עשרות שנים ולא מפסיקה להתלונן על כך שכואב לי וחם לי. היא לא מוציאה מילה, לוקחת את הכדור ומתחילה לשחק". ברקע מעודדים את השתיים ילדיה של חמוטל ונכדיה של רותי. "הם כל כך שמחים שיש להם סבתא ספורטיבית, לגיל אין בכלל משמעות. חזרנו להיות נערות שמתעמלות בשיעור ספורט בבית הספר". מוסיפה רותי בחיוך.

כדור הרשת הוא למעשה משחק המבוסס על משחק הכדורעף. בכל משחק משתתפות 14 שחקניות, שבע מכל צד של המגרש, כאשר כל קבוצה אמורה לתפוס כל כדור של הקבוצה היריבה. במקרה שהכדור נופל ארצה נרשמת פסילה.

הטרנד הנוכחי התחיל ביוזמה של חברת קיבוץ דגניה ב', עידן הלמן, ומאמנת הקבוצה, נורית גת חברת קיבוץ אפיקים. "חלמתי על כך הרבה שנים". מספרת גת. "בשבועות האחרונים החלטתי להפוך את החלום למציאות. הגיע הזמן שגם בצפון יקומו קבוצת של כדור רשת". גת, שלא מוותרת לשחקניות, מופתעת בכל פעם מחדש לשמוע הערות ותלונות מצד הנשים הצעירות יותר בקבוצה. "מוזר לי שאותן נשים מבוגרות שיכולות להיות בקלות אמא של אחת הבנות, לא מעזות להתלונן על חום או מאמץ יתר, ואילו הצעירות מתעייפות מהר יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סבתות משחקות כדור-רשת. ג'יליס
גם הנכדים לא מחמיצים את האימון/ג'יליס

אחת מהשחקניות הבולטות יותר ש"נלחמת" על כל כדור שנשלח מהקבוצה היריבה, היא חנה פלד, בת 62 וסבתא לשבע נכדות. "אני משתדלת לעסוק כמה שיותר בספורט. כעת ניתנה לי הזדמנות לשחק עם נשים שאני כל כך אוהבת ומחוברת אליהן", מספרת פלד, שהתאלמנה מבעלה לאחרונה. בזמן הרב שנותר לה כעת, היא לא מוכנה לשבת בבית חסרת מעש. "זה פורקן לנפש, במקום לפטפט בישיבה עם כוס קפה אנחנו משחקות ותוך כדי מדברות על הדברים החשובים לנו. כל אחת יכולה לקום ולעשות ספורט בכל דרך שהיא, זו הדרך הכי טובה לשמור על עצמנו צעירות וחטובות".

לדבריה, הנכדים שמגיעים לבקר אותה בקיבוץ לא מחמיצים את האימונים שלה. "הנכדים שלי גאים בי מאוד. אני נותנת להם כוח ומוטיבציה לעשות ספורט, לרקוד ולשיר. הכי חשוב לעשות טוב לנפש שלך".

הטרנד שמאיים לכבוש את נשות עמק הירדן, תלוי בעיקר במימון של ספונסר שיפרוש עליהן חסותו. "כרגע הקבוצה חייה מתשלום סמלי של הבנות, עשרות שקלים בחודש". מסבירה המאמנת גת. "אנחנו נמצאות בחיפושים אחר ארגון או עסק שיממן לנו את התלבושות והציוד הנדרש למשחק. אני מקווה שבקרוב נמצא חסות שתבטיח את הקמת הליגה הראשונה של עמק הירדן".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.co.il

לקריאה נוספת
מתקדם אחורה: צפו בקשיש דוהר נגד כיוון התנועה
צפו באיש הזקן בעולם חוגג: 115 נרות על העוגה
קיבלו מאה: כך נראית מסיבה של צעירות לנצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully