וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: אל-קאעדה מתכנן מגה פיגוע במטוס ישראלי

16.8.2012 / 9:00

במערכת הביטחון התגברו ההתרעות על אפשרות לביצוע פיגועים נגד טיסות. במקביל, דיילים מדווחים לאחרונה על התנהגות חשודה של נוסעים וקיים חשש שמדובר בניסיון לאסוף מודיעין

במערכת הביטחון חוששים כי ארגון אל-קאעדה מתכנן מגה פיגוע בתחום התעופה האזרחית הישראלית. לאחרונה התגברו ההתרעות במערכת הביטחון על פיגועים אפשריים נגד טיסות אזרחיות וזרות מצד פעילי ארגון אל-קאעדה ואחרים המתכננים פיגוע גדול.

במקביל, לאחרונה נרשמה עלייה במספר הדיווחים של צוותי קרקע ודיילי אוויר על כך שבעת נחיתה במדינות זרות ברחבי העולם ניגשים אליהם אזרחים בעלי חזות מזרחית ומצלמים אותם בהפגנתיות. גורמים בכירים במערכת הביטחון חושדים כי מדובר במלאכת איסוף מודיעין של ארגוני טרור בהם "כוחות אל קודס" ממשמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה, במסגרת הכנות לביצוע פיגועים ברחבי העולם. זאת, בהתאם להצהרות של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בשנה האחרונה על רקע חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון, עימאד מורניה, וחיסול מדעני גרעין בשטח אירן.

במערכת הביטחון ובצה"ל הגבירו לאחרונה את ההנחיות לאישים ביטחוניים, קצינים בכירים, דיפלומטים וגורמי ביטחון לשעבר כיצד לנהוג בעת שהייה בחו"ל ואיך להגביר את רמת האבטחה האישית. במקרים חריגים, בוטלו טיסות ליעדים ממוקדים.

שידור נאומו בביירות של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. לבנון, 1 ביוני 2012. AP
מתכוננים לבצע פיגוע?/AP

בנוסף לכך, בוצעו מספר פעולות לאבטחת אנשי צוות האוויר ודיילי הקרקע של חברות התעופה הישראליות, בהן חברת "אל על", הנחשבות למאובטחות בעולם.

בשנה האחרונה סוכל ניסיון לבצע פיגוע בתאילנד, ולאחר מכן בוצע פיגוע בניו דלהי במהלכו נפצעה באורח בינוני אשת נציג משרד הביטחון בהודו, לאחר שהושלך לעברה מטען חבלה. לאחר שעה, נוטרל מטען דומה שהוצמד לרכבו של נציג שגרירות ישראל בגיאורגיה ולאחרונה סוכל ניסיון לבצע פיגוע נגד אזרחים ישראלים בקפריסין, אך המשטרה המקומית עצרה חשוד בפרשה.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עוד בנושא
דיווחים בקפריסין: "לבנוני שתכנן לפגוע במטרות ישראליות נעצר"
הודו: "אירן עומדת מאחורי הפיגוע בניו-דלהי השנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully