וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: חקור חותמי העצומה נגד תקיפה באירן

גלעד גרוסמן

16.8.2012 / 18:57

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל וח"כ שנלר קראו ליועץ המשפטי וינשטיין לפתוח בחקירה נגד החתומים על העצומה, הקוראת לטייסים לסרב להפציץ באירן. "מי שמסית למרי, מקומו בכלא"

העצומה האינטרנטית שקוראת לטייסים לסרב להפציץ את מתקני הגרעין של אירן גוררת זעם רב בימין. הפורום המשפטי למען ארץ ישראל וח"כ עתניאל שנלר (קדימה) פנו היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה נגד חותמי העצומה.

אתמול פורסם כי כ-400 בני אדם, בהם אקדמאים בולטים מצדה השמאלי של המפה הפוליטית, חתמו על עצומה הקוראת לטייסים לשקול לסרב לפקודה להפציץ את אירן, גם במחיר אובדן הקריירה או העמדה לדין.

בעקבות הפרסום, שלח הפורום המשפטי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה להורות על פתיחה בחקירה נגד החתומים על העצומה, בגין קריאה לאי ציות - עבירה שהעונש בגינה הוא עד שבע שנות מאסר.

במכתב שנשלח באמצעות עו"ד יוסי פוקס, נכתב כי בחתימתם על העצומה בתקופה של תקיפות טרור, עברו החותמים ביודעין על עבירה של פגיעה בביטחון המדינה, וחיזקו את אויבי ישראל - ובראשם את המשטר האירני.

גם ח"כ עתניאל שנלר פנה ליועץ, בבקשה שיבחן האם יש מקום להעמיד את החותמים לדין בגין הסתה למרי. "על היועץ להורות למשטרה על חקירה כנגד אנשי האקדמיה", אמר שנלר. "כל המסית למרי או לסירוב פקודה – מקומו אך ורק מאחורי סורג ובריח. כשם שלא נקבל סירוב פקודה או הסתה בימין האידיאולוגי, ודאי שלא נוכל לקבל ולהסכים להסתה מהשמאל הרדיקלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully