וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בארה"ב: גם עיכוב תוכנית הגרעין טוב

יוסי מלמן

16.8.2012 / 7:00

השגריר מייקל אורן דחה את טענות הבכירים האמריקאים שקראו לתת זמן לדיפלומטיה ולסנקציות, ואמר כי "שנה, שנתיים, שלוש או ארבע הן הרבה זמן במזרח התיכון. אלה כללי המשחק"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו במסיבת עיתונאים של שר ההגנה והרמטכ"ל האמריקאים ביום שלישי)

על רקע השיח התקשורתי הגובר בדבר אפשרות של תקיפה ישראלית באירן, אמר אמש (רביעי) שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן, כי ישראל תהיה מוכנה לתקוף את מתקני הגרעין של האירניים, גם אם פעולה שכזו רק תעכב את יכולתה של טהרן לפתח נשק גרעיני רק במספר מספר שנים. "שנה, שנתיים, שלוש או ארבע הן הרבה זמן במזרח התיכון", אמר אורן בראיון לסוכנות בלומברג. "בשכונה שלנו, אלה הם כללי המשחק".

אורן דחה את דבריהם של בכירים אמריקאים, בהם שר ההגנה ליאון פנטה ודובר הבית הלבן ג'יי קרני, שטענו כי יש לתת זמן נוסף לדיפלומטיה ולסנקציות הכלכליות נגד אירן ותומכיה. "דיפלומטיה לא הצליחה", אמר. "הגענו לשלב קריטי, בו צריכות להתקבל החלטות חשובות".

בראיון נוסף שהעניק אורן לתחנת הרדיו WTOP המשדרת בוושינגטון, אמר כי ישראל שוקלת התקפה משתקת על אירן, לפני שזו תעתיק את מתקניה הגרעיניים לאתרים מבוצרים מתחת לאדמה. מאוחר יותר הלילה הוסרה ההתייחסות מהידיעה באתר בתוספת הבהרה.

"במקרים קודמים, בכירים ישראלים רמזו כי ישראל שוקלת תקיפה מסיבית ומשתקת על אירן, בטרם זו תעתיק את מתקני הגרעין מתחת לאדמה", נכתב בהבהרה באתר תחנת הרדיו. "השגריר הישראלי מייקל אורן לא השתמש במונחים אלה בראיון לWTOP, כפי שהוצג קודם לכן".

דובר השגרירות בוושינגטון מסר לוואלה! חדשות כי "לא היה ולא נברא. האמירה המיוחסת לשגריר כלל לא נאמרה על ידיו, לא בראיון זה ולא מעל כל במה אחרת. לאחר שפנינו לאתר תחנת הרדיו הובהר לנו כי הדברים הורדו מהאתר".

בתוך כך, אלוף (במיל') עוזי דיין, שהיה מועמד לתפקיד השר להגנת העורף, אמר בראיון שפורסם הבוקר ב"ניו-יורק טיימס", כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, עדיין לא קיבלו החלטה לתקוף את מתקני הגרעין של אירן. שמו של דיין הוזכר השבוע כמועמד לתפקיד השר להגנת העורף, אך הוא דחה את ההצעה. הוא ציין כי שוחח הן עם ראש הממשלה והן עם שר הביטחון למעלה משעה, במסגרת הניסיון לשכנעו לקחת את התפקיד, והוא דן עמם על האיומים על העורף הישראלי, ביניהם האיום האירני.

לדברי דיין, נתניהו וברק מעדיפים כי ארה"ב תוביל תקיפה צבאית, גם אם ייאלצו לדחות אותה עד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב בחודש נובמבר הקרוב. "עליהם לקבל החלטה אם לתקוף או לא לפני נובמבר, כך שעליהם לשמוע את תשובת אובמה תוך שבועיים עד חודש, לדבריו. "אני מכיר אותם מזה זמן רב. הם יבחרו בהחלטה לתקוף רק אם יחושו שאין ברירה אחרת. הם יעשו זאת רק כמוצא אחרון, אך אז יהיו נחושים מאוד".

אורן חשף בראיון כי אירן תכננה לפוצץ את שגרירות ישראל בוושינגטון. השגריר התייחס לקשר שחשפו שירותי הביון של ארצות הברית בספטמבר 2011 כשעצרו את מנסור ארבביסר, אזרח אמריקני מטקסס בן 56 בעל אזרחות אירנית. הוא נעצר בנמל התעופה קנדי בניו יורק. לאחר מעצרו פורסם כי הוא הופעל על ידי קבוצת "אל קודס", יחידת העילית של משמרות המהפכה, ונצטווה לרצוח את שגריר ערב הסעודית בארצות הברית. עתה מגלה השגריר אורן לראשונה כי העצור האמריקאי-אירני קיבל גם הנחיות לפוצץ את בניין שגרירות ישראל ומסעדה סמוכה. יחד עם ארבביסר, נחשד בקשר גם גולאם שקורי, אזרח אירני וחבר ב"אל קודס", שעדיין לא נעצר והוא מבוקש בידי הרשויות בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully