וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה האדם שסייע למחבל בפיגוע בבורגס?

ההדמיה מציגה גבר מלא שגוון עורו כהה ושיערו שחור. היא מתבססת על רישיון הנהיגה המזויף של מי שנחשד כסייען למחבל - שזהותו, חודש אחרי הפיגוע, עדיין לא ידועה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

חודש אחרי הפיגוע - המצוד נמשך, והרשויות בבולגריה ממשיכות להיעזר באזרחים במאמץ לאתר את מבצעי הפיגוע הקטלני בשדה התעופה בבורגס, בו נרצחו חמישה ישראלים ונהג מקומי. משטרת בולגריה פרסמה היום (חמישי) איור ממוחשב של של החשוד בסיוע למחבל, והדמיה מציגה גבר מלא, בעל גוון עור כהה, שיער שחור ועיניים חומות, שייתכן כי הרכיב משקפיים.

הדמיית פניו של החשוד בסיוע למחבל, מתבסס על רישיון נהיגה אמריקאי מזויף בו החזיק, ואשר ככל הנראה עשה בו שימוש. "ישנן ראיות לכך שהאדם הזה קשור לפעולת הטרור בשדה התעופה בבורגס", נמסר בהודעת משרד הפנים הבולגרי, לצד בקשה מאזרחים שחושבים שראו אותו - לדווח על כך בתחנת המשטרה הקרובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיור שפרסמה משטרת בולגריה. האם זהו המסייע למחבל מבורגס?/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים פרסמה משטרת בולגריה את הדמיית פניו של האדם החשוד בביצוע הפיגוע. האיור התבסס על ממצאי נתיחת הגופה שבידי המשטרה ועל דיווחים שנאספו מעדי ראייה, ובו נראה גבר בהיר ושערו כהה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיור החשוד בביצוע הפיגוע, שהפיצה משטרת בולגריה לפני שבועיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעת משרד הפנים של בולגריה, נאמר כי האיור נוצר בעזרת "טכנולוגיות מודרניות", וכי הוא הופץ כדי לאפשר לכל אדם לסייע בזיהוי המחבל, אזרחותו ומוצאו. במקביל נמשכת החקירה לאיתור חשודים נוספים שייתכן שסייעו למחבל.

על הפיגוע אחראית "רשת ענפה ומתוחכמת"

עד היום, חודש אחרי הפיגוע שגבה את חייהם של חמישה תיירים ישראלים ונהג בולגרי, לא זוהתה בוודאות גופתו של המחבל. ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, אמר לפני שבועיים כי "רשת ענפה ומתוחכמת" הייתה מעורבת בביצוע הפיגוע בחניית שדה התעופה בבורגס. עם זאת, הוא לא הצטרף להאשמותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהן אירן וחיזבאללה עומדות מאחורי הפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס השרוף לאחר הפיגוע בבורגס/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה ימים אחרי הפיגוע, המשטרה הבולגרית פרסמה קלסתרון, המציג לכאורה את פניו של החשוד בפיגוע, ומאז נפוצו דיווחים שונים על זהותו של המחבל ועל ארץ מוצאו. בין היתר, דווח כי הוא או סייעניו נמלטו מבולגריה וייתכן שהם אף נמצאים בדרכם ללונדון, כדי לבצע פיגוע במשחקים האולימפיים. מוקדם יותר דווח כי המחבל הוא שבדי שנשא עונש מאסר בבית הכלא גואנטנמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully