וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר פלסטיני: "ישראל החזירה לנו גופה לא נכונה"

שר המשפטים הפלסטיני סיפר כי דגימת DNA של אחת הגופות נשלחה למעבדה בירדן, שם גילו שלא מדובר בגופה של נאסר אל-בוז, כפי שנמסר לרשות. גורם צבאי: "אין סיכוי שנעשתה טעות"

"ישראל השיבה בטעות את הגופה הלא-נכונה במסגרת השבת 91 הגופות לידי הרשות הפלסטינית בחודש מאי האחרון" - כך אמר היום (רביעי) שר המשפטים הפלסטיני, עלי מהנא.

כזכור, בחודש מאי האחרון, סיימו הרבנות הצבאית ופיקוד מרכז את מבצע הוצאת גופות המחבלים מאתר הקבורה בצפון הבקעה והעבירו אותן לידי אנשי הרשות הפלסטינית, במסגרת מחווה ליו"ר הרשות אבו מאזן בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו. חלק מהגופות הועברו לידי אנשי הרשות הפלסטינית ברמאללה וחלקן הועבר דרך מעבר ארז לרצועת עזה. כעת התברר כי תוצאות בדיקות DNA שבוצעו לאחת הגופות אינן תואמות את נתוני הפלסטיני שזהותו נמסרה לרשות.

משפחתו של נאסר אל-בוז, פעיל פתח משכם שנהרג בשנת 1989, שגופתו הועברה לכאורה לרשות הפלסטינית על ידי ישראל, ביקשה לערוך לגופתו בדיקת DNA כדי לוודא שאכן מדובר ביקירם. השר הפלסטיני סיפר כי דגימה של DNA אכן נשלחה למעבדה בירדן וזו גילתה שלא מדובר בגופה של אל-בוז. "בכוונתנו לשלוח מכתב רשמי לישראל ולדרוש ממנה להעביר את גופתו של אל-בוז", הוסיף.

"אין סיכוי שנעשתה טעות"

אחיו של אל-בוז, אחמד, אמר כבר בחודש מאי כי משפחתו לא תביא את גופת אחיו לקבורה לפני שתוודא כי אכן מדובר בו. "אחרי כל כך הרבה שנים של המתנה, יש לנו זכות לדעת שאנו קוברים את אח שלנו", הסביר. בנוסף לאל-בוז, נערכו בדיקות DNA לשתי גופות נוספות, שנמצאו תואמות – גופותיהם של רמזי שאהין ואניס ח'ליל.

גורם צבאי מסר בתגובה כי "לא כל הגופות של חללי האויב היו במצב סביר לבדיקה ויזואלית בזמן הקבורה. חלקן היו שייכות למחבלים מתאבדים שנשארו מהם פיסות קטנות מהגוף לאחר שהתפוצצו. לכן, נעשתה בדיקת DNA לכל גופה כדי להגיע להתאמה של מאה אחוז. במקביל לכך, לכל אחד מהם יש תיק חלל אויב שמתמלא בפרטים מקסימליים לפני הקבורה. לאחר הבדיקות וההתאמה של אנשי הרבנות הצבאית בשטח, קיבלה כל גופה אישור משפטי ורק אז הן נמסרו לידי הפלסטינים. אין סיכוי שנעשתה טעות".

הגורם הדגיש כי מספר שבועות לאחר מסירת הגופות הועלו טענות נגד הליך הבדיקה והגופות שנמסרו, אך לאחר בדיקה הן נמצאו לא מבוססות.

לפנייה לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com
לפנייה לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

עוד בנושא
בחודש מאי: גופות מחבלים התקבלו בטקס ברמאללה
הגופות שהוחזרו לרשות: "המחבלים מקפה הלל ומסבוי"
צה"ל מוציא מקברן עשרות גופות מחבלים שיועברו לרשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully