וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי החלב, הביצים והעוף צפויים לזנק בכ-17%

רמי שני

15.8.2012 / 14:18

מלאי תבואה קטן גרם לעלייה במחירי המזון לבעלי חיים, וכתוצאה מכך מעריכים במשרד החקלאות כי צפויים לעלות מחירי מוצרי המזון מן החי - הביצים, החלב ובשר העוף וההודו

מחירי מוצרי המזון מהחי צפויים לעלות, כך מעריכים במשרד החקלאות. במשרד מעריכים כי בתוך מספר חודשים צפויה התייקרות משמעותית של החלב, הביצים ובשר העוף וההודו בשיעורים הנעים בין 6% ל-17%. החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה של המשרד, הציגה היום (רביעי) שלוש תחזיות המבטאות את השפעת שיעורי עליית מחירים של מזון לבעלי חיים על הצרכן בישראל. על פי תחזיות אלו, עד לסוף חודש אוגוסט, צפויה התייקרות של 6%-8%.

עם זאת, מעריכים כלכלני המשרד כי צפויה עליה משמעותית של 40%-50% במחירי חומרי הגלם לתעשיית המזון לעופות ולבהמות. במקרה כזה, מעריכים במשרד, יעלה מחיר החלב בשיעור של 10%-13%. מחיר בשר העוף וההודו יעלה בשיעור של 10%-14%, ומחיר הביצים יעלה בשעורים שבין 14%-17% בממוצע. יצויין כי בימים האחרונים, הצביעה התאחדות האיכרים על עליה צפוייה משמעותית במחירי הפירות והירקות, נוכח תנאי מזג האוויר הקשים השוררים בימים אלו.

חוקרי המשרד מצביעים על תנודתיות מחירים הנובעת מדרישה המוגדרת "קשיחה" לחומרי גלם ממוצרי חקלאות, כמו גרעיני חיטה, תירס, סויה, סורגום וכדומה. במצב של דרישה כזאת, ולנוכח אפשרות למלאי בלתי מספק להתגברות על הביקוש, עלו המחירים. המחירים עלו גם בהתאם להשקעות החקלאים להכנת שטחי גידול ורכישת ציוד ואמצעים להשקיה ואיסוף ושינוע המטענים.

לצד זה, נרשם קיטון במלאי של מספר מוצרים בשל תנאי אקלים קיצוניים. כך, למשל, ייצרו מגדלי התירס בארצות הברית כמות קטנה ב-57 מיליון טונות מהתחזית – נאספו 273 מיליון טונות תירס לעומת צפי של 330 מיליון טונות. המחיר ליחידת אסיף (בושל - כ-35 ליטרים של סחורה יבשה), עלה אף הוא מ-7.5 דולר ל-8.9 דולר. מחירה של הסויה עלה בשיעור גבוה יותר: מ-12.45 דולר ליחידת אסיף בשנה שעברה, לרמה של 15 דולר השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully