וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע התפטר חבר המועצה הצבאית העליונה במצרים?

ניר יהב

15.8.2012 / 13:17

על אף שהגנרל חסן אל-רוויני טוען כי התפטר מסיבות אישיות, יש המאמינים כי התפטר במחאה על ההדחות בצמרת הצבא. אחרים מעריכים כי ידע שעומדים לפטרו, ורצה להקדים תרופה למכה

חבר המועצה הצבאית העליונה במצרים, גנרל חסן אל-רוויני, שהתפטר אתמול (שלישי) מתפקידו, עורר גל שמועות במצרים בנוגע לסיבה האמיתית לצעד שנקט. תחילה טען אל-רוויני כי עזב "מסיבות אישיות". לאור זאת נפוצו שמועות לפיהן הוא התפטר במחאה על החלטת הנשיא, מוחמד מורסי, להדיח את צמרת הצבא המצרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העברנו את השלטון לידיים אזרחיות, עמדנו בהבטחתינו". גנרל חסן אל-רוויני בזמן ההפיכה נגד שלטון מובארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב מאוחר יותר העניק אל-רוויני ראיון קצר לאתר המצרי "א-שורוק", שבו הסביר כי החליט להתפטר מרצונו האישי, לאחר שהשלים את שירותו הצבאי. "העברנו את השלטון לידיים אזרחיות, עשינו את מה שהבטחנו", הוסיף. עם זאת, גורם צבאי מצרי בכיר אמר לאתר המצרי כי אל-רוויני הבין שעומדים להדיחו מתפקידו "בקרוב מאוד", על מנת להזרים דם חדש במערכת הצבאית, ולפיכך החליט להקדים ולהתפטר.

עד לפני כחודשיים כיהן אל-רוויני כמפקד פיקוד מרכז בצבא מצרים. בחודש יוני הוא הוחלף בתפקיד, ומאז שימש כעוזרו של שר ההגנה המודח, מוחמד חוסיין טנטאווי. על פי ההערכות, אל-רוויני, שנחשב לאחד האנשים המבוגרים ביותר במועצה הצבאית העליונה, הבין כנראה כי השלטון עומד לפלוט אותו מהמערכת ולפיכך החליט לעזוב.

גורם צבאי מצרי: "ציפינו להדחת הבכירים"

בתחילת השבוע הודיע הנשיא מורסי על הוצאת שר ההגנה, מוחמד חוסיין טנטאווי, והרמטכ"ל, סמי חאפז ענאן, לגמלאות. בנוסף הודיע מורסי על הדחת מפקדי חילות האוויר והים ועל ביטול התיקונים לחוקה שביצעה לפני כחודשיים המועצה הצבאית העליונה. בכך השיב לעצמו סמכויות רבות שהופקעו ממנו. בנאום שנשא הסביר מורסי כי הצעדים שנקט לא נועדו לפגוע באף אחד באופן אישי, אלא לטובת האינטרס של מצרים. "כעת יוכל הצבא להתפנות למשימתו המרכזית – הגנה על המולדת", הוסיף.

צבא מצרים קיבל בהבנה את שורת ההדחות. גורם מצרי המוגדר "מהימן", אמר לאתר "אל-אהראם" כי צבא מצרים לא מתנגד לשינויים הללו, והוא ואנשיו ציפו למהלך לאחר עליית מורסי לשלטון. "כולם חיכו לזה, והשאלה הייתה שאלה של זמן", הסביר. "הקצינים הזוטרים המתינו בקוצר רוח לדם חדש במשרד ההגנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully