וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיוע לכלכלת הרשות: 30,000 פלסטינים יעבדו בישראל

טל שלו

15.8.2012 / 10:47

לאחר חתימת הסכם כלכלי ראשון בין ממשלת נתניהו לרשות הפלסטינית, צפויה ישראל להגדיל את מכסת האישורים לעובדים פלסטינים. "פוטנציאל ההשתקעות שלהם נמוך משל העובדים הזרים"

במקום עובדים זרים - פועלים פלסטינים: על רקע המאבק הישראלי בתופעת המסתננים והמשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית, מקדמת ישראל מהלך משולב, במסגרתו יורחבו אישורי העבודה של כ-30,000 פועלים פלסטינים בתחום הבנייה, כחלק משורת צעדי סיוע ותמיכה בכלכלה הפלסטינית. לצד זאת, המהלך צפוי לסייע במחסור שנוצר בכוח האדם בענף הבנייה הישראלי, כתוצאה מהחמרת האכיפה על העסקת עובדים זרים וכניסת מסתננים מגבול מצרים.

עובדים בחום באתר בנייה, תל אביב, יולי 2012. דרור עינב
בניגוד לעובדים זרים שחיים בשטח ישראל, הפועלים הפלסטינים שבים לבתיהם בתום יום העבודה. עובד זר בענף הבנייה בתל אביב/דרור עינב

בסוף החודש שעבר, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני תוספת של כ-5,000 פועלים פלסטינים לענף הבנייה הישראלי, שנמצאים כעת בשלבי יישום אחרונים, ובמערכת הביטחון מתכוונים לאשר בקרוב תוספת של כ-6,000 פועלים פלסטינים נוספים. צעדים אלה, כאמור, יגדילו ל-30,000 את מספר הפועלים הפלסטיניים הזמינים לעבודה בתחום הבנייה בישראל.

בשבועות האחרונים, קיים מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, מספר פגישות עם ראש רשות ההגירה והאוכלוסין, אמנון בן עמי, בהן דנו השניים במימוש מהיר של תוספת הפועלים לתחום הבנייה, וקיצור ההליך הביורוקרטי בדרך לקבלת האישור. במקביל, קיים דנגוט התייעצויות עם התאחדות הקבלנים, במטרה לבחון שיתוף פעולה בהכשרה מקצועית של הפועלים הפלסטינים בנושאי שיטות עבודה, וכן בנקיטת אמצעי בטיחות במהלכה.

"פוטנציאל ההשתקעות של העובדים הפלסטינים נמוך יותר"

בירושלים מדגישים כי הסיוע הכלכלי לפלסטינים הוא אינטרס ביטחוני של ישראל, וכי צעד כזה, בליווי צעדים לייעול הפעילות במעברים, צפוי לשפר את מצבו הכלכלי של הפועל הפלסטיני העובד בשטח ישראל, שמרוויח פי 2.5 מחברו בשטחים. במקביל, בניגוד לעובדים זרים שחיים בשטח ישראל, הפועלים הפלסטינים שבים לבתיהם בתום יום העבודה, וגורמים ברשות ההגירה והאוכלוסין הודו כי "ישנה העדפה לעובדים פלסטינים על פני עובדים זרים, כי פוטנציאל ההשתקעות שלהם בישראל נמוך יותר".

למרות הקיפאון המדיני וכוונת הפלסטינים לנסות ולשדרג את מעמדם בכינוס הקרוב של העצרת הכללית של האו"ם, הועמק בחודש האחרון שיתוף הפעולה הכלכלי בין ישראל לרשות, עם חתימת הסכם כלכלי ראשון בין השתיים, מאז נכנסה ממשלת נתניהו הנוכחית לתפקידה. לפי ההסכם, שנולד לאחר שנה של עבודה משותפת בין משרד האוצר ורשות המסים למקביליהם הפלסטינים, יועמק שיתוף הפעולה בתחום גביית המסים והמכסים, וכן תורחב העבודה המשותפת במלחמה על הברחות הון. במקביל, בסוף החודש שעבר, לקראת חג הרמדאן, הודיע הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, על שורה של הקלות משמעותיות לאוכלוסייה הפלסטינית בתחום חופש התנועה, ובין היתר הורדו חסמי דרכים ברחבי הגדה, הוקדמו תשלומי המשכורות לעובדי הרשות, ואף הורחבו הסדרי כניסת מתפללים להר הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully