וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני המשפחה שנתקעו מול חופי לבנון: "פחדנו מאוד"

קובי מנדל

14.8.2012 / 15:55

אבי המשפחה שהפליגה מנמל חיפה לחופשה בקפריסין וחולצה על ידי סטי"ל של חיל הים בעקבות תקלה במנוע, שחזר את התחושות הקשות והודה לחיילים: "הם היו מקצועיים מאוד"

הם בסך הכל התכוונו לנצל את חופשת הקיץ כדי לבלות מעט בקפריסין, אך את ליל אמש הם לא ישכחו מסיבות אחרות לגמרי. בני המשפחה מהצפון הפליגו בשעות הבוקר מנמל חיפה לנמל לרנקה, אך כתוצאה מתקלה במנוע הם נתקעו במרחק 40 קילומטרים מחופי לבנון והזדקקו לחילוץ של חיל הים. "כלל לא היינו מודעים למרחק הקצר שלנו מלבנון", שחזר אב המשפחה, "אך בשלב מסוים פחדנו מאוד".

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר האב, איש הייטק בשנות ה-40 לחייו, כי את היאכטה "אודליה" הוא שכר במיוחד עבור החופשה שתוכננה להימשך כשבוע. "סמוך לשעה שלוש בצהריים פתאום ההגה לא הגיב והסקיפר זיהה שמדף ההיגוי יצא מהמקום", שחזר האב את ההתרחשות. "ניסינו לסדר זאת, אך ללא הצלחה. בתחילה, נשבה רוח לכיוון הנכון והסקיפר הצליח לייצב את היאכטה, אבל כשכיוון הרוח התהפך - היאכטה התחילה להיטלטל".

האב, שיצא לחופשה עם רעייתו ושלוש בנותיהם – בנות שבע, שמונה ו-12, סיפר כי בתחילה פנו בני המשפחה לחילוץ אזרחי, באמצעות מערכת הקשר של כלי השייט, ואף פנו לבעל היאכטה שיחלץ אותם באמצעות יאכטה אחרת. "התברר לנו שרק בשעה שבע בערב הוא יצא מחיפה ובשלב מסוים, לדאבוננו, החלו לחדור מים לתוך היאכטה וגם משאבת מים חדלה מלתפקד", סיפר.

"הספינה היטלטלה והיה חושך"

בשלב זה, סיפר האב, פנו בני המשפחה המבוהלים לחיל הים. "כשהחילוץ האזרחי בושש להגיע הם (חיל הים – ק.מ) הגיעו אלינו עם סטי"ל ומשאבה בסמוך לשעה 23:00", המשיך. "הם נתנו לנו סירת גומי, באמצעותה ירדו בתחילה האישה והבנות, כשאני חיכיתי עד שהיאכטה השנייה תגיע כדי לגרור את היאכטה שלנו חזרה. אנשי הסטי"ל חששו לגרור את היאכטה בשל נזק שעלול להיגרם לה".

"חששנו מאוד כי הספינה היטלטלה והיה גם חושך. הבנות לקו בבחילות ובשלב מסוים גם אני ואשתי", הוסיף האב שביקש להודות לחיילים, "שפעלו בצורה רצינית ויפה. הם היו מאוד מקצועיים בטיפול באירוע, הכינו למשפחה שלי ארוחת ערב חמה, נתנו לבנות חדר והן ישנו עד שהספינה הגיעה הבוקר לנמל חיפה". לדבריו, הוא אינו יודע עדיין אם ישוב להפליג.

גורם צבאי סיפר כי "מרגע קבלת ההודעה, מפקד הספינה 'רומח' פעל כמו שמצופה ממנו מאחר וההבנה הייתה כי אם לא יגישו לאזרחים על היאכטה עזרה מידית הם עלולים לטבוע. אנשי צוות הספינה פעלו במהירות ויעילות ולאחר שהתברר כי לא ניתן לתקן את התקלה הטכנית על היאכטה, הוחלט לגרור אותה לנמל חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully