וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים חילץ יאכטה שנתקעה מול חופי לבנון

מים החלו לחדור ליאכטה, שעשתה את דרכה מנמל חיפה לנמל לרנקה בקפריסין, והיא החלה לשדר אותות מצוקה. היאכטה עושה את דרכה חזרה לנמל חיפה לאחר שקיבלה סיוע מחיל הים

ספינת חיל הים "רומח" סייעה אמש (שני) ליאכטה אזרחית שנתקעה במים בינלאומיים, במרחק כ-46 קילומטרים בקו אווירי מחופי לבנון, מחוץ למים הטריטוריאליים של המדינה.

חיל הים סייע ליאכטה לאחר שמים החלו לחדור לסיפונה, והסקיפר דיווח על מצוקה כתוצאה מתקלה במנוע בזמן הפלגה מנמל חיפה לנמל לרנקה בקפריסין. לאחר שחיל הים הגיש לה סיוע, היאכטה החלה לעשות את דרכה חזרה לנמל חיפה.

גורם צבאי מסר "מרגע קבלת ההודעה, מפקד הספינה 'רומח' פעל כמו שמצופה ממנו מאחר וההבנה הייתה כי אם לא יגישו לאזרחים על היאכטה עזרה מידית הם עלולים לטבוע. אנשי צוות הספינה פעלו במהירות ויעילות ולאחר שהתברר כי לא ניתן לתקן את התקלה הטכנית על היאכטה הוחלט לגרור אותה לנמל חיפה". יצוין כי לאחרונה הושמעו איומים מפי חסן נסראללה מנהיג חיזבאללה ובכירי הארגון כי מי שיפגע בריבונותם ייפגע, בעקבות הכוונה הישראלית לבצע קידוחים באזור שנכלל לטענתם במרחב הימי של לבנון. בתוך כך, בימים אלו מתקיימת הסדנה המטכ"לית בצה"ל במהלכה אמור מפקד חיל הים אלוף רם רוטברג להציג את האיומים בזירה הימית כולל הזירה הלבנונית ובהתאם לכך לבקש רכש מקיף של כלי שטח וספינות טילים על מנת להעמיד סדר כוחות מתאים לאיומים.

לפני שנה - ישראלים נעצרו בחופי מצרים

לפני שנה נעצרו ארבעה אזרחים ישראלים על ידי משמר החופים המצרי באזור מיצרי טיראן, ולאחר התערבות של אנשי משרד החוץ בירושלים, הארבעה שוחררו ושבו לנמל אילת עם היאכטה שבה הפליגו.

כאשר המצרים זיהו את היאכטה הישראלית, הם ראו כי הארבעה המועסקים כמאבטחים משליכים את נשקם למים ובעקבות כך עוררו את חשדם. המצרים עצרו את ארבעת המאבטחים הישראלים והובילו אותם לחקירה. פרטים האירוע הועברו לאנשי משרד החוץ, שפתח במגעים נמרצים עם מקביליהם המצרים, עד שהוחלט לשחררם.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully