וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף המחלוקת: המטכ"ל החל להכין התכנית הרב-שנתית

14.8.2012 / 16:12

על אף חילוקי הדעות בצמרת מערכת הביטחון וצה"ל, וכן בין זרוע היבשה וחיל האוויר, נפתחה סדנה במסגרתה יקבלו הקצינים הבכירים סקירות שונות והערכות מצב עדכניות על האזור

פורום המטה הכללי מתכנס בימים אלה לסדנה מיוחדת, במטרה לקבל החלטות על עיצוב התוכנית הרב-שנתית שזכתה לכינוי "עוז". במסגרת הסדנה, שנפתחה אתמול (שני) ותימשך מספר ימים,יקבלו הקצינים הבכירים סקירות שונות והערכות מצב עדכניות על המתרחש במזרח התיכון והאיומים על מדינת ישראל. בין היתר, הסריקות יעסקו בנושאים כמו התעצמות, תשתיות, מודיעין, כשירות ואימונים.

הקצינים הבכירים צפויים לדון בעתידו של טנק המרכבה סימן 4, רכישת סוללות כיפת ברזל והשקעה במערכת "שרביט קסמים" שנועדה ליירט רקטות בטווח בינוני. כמו כן, ידונו בקצב הרכישה של הנגמ"ש העתידי "נמר", ורכש כלי שטח וספינות טילים לאבטחת אסדות הגז. הפורום ידון גם ברכישת טייסת נוספת של מטוסי חמקן מסוג F-35, מטוסי תובלה חדשים ורכש מטוסים לא מאוישים. נושאים נוספים שיעלו לדיון הם בניית אוגדות ויחידות חדשות אל מול האיומים החדשים ממצרים, ותקצוב מפקדת חזית העומק בפיקודו של האלוף (במיל') שי אביטל, שהגיעה לשלב אישור התוכנית האופרטיבית וההשקעה באגף המודיעין ובמערך הסייבר.

דובר צה"ל, תא"ל יואב מרדכי, הסביר כי "מטרת הסדנה היא לעצב את בניין הכוח של צה"ל לשנים הבאות, בהתאם לאתגרים המבצעיים העומדים בפניו וההיערכות הנדרשת, נוכח השינויים שעובר המזרח התיכון".

מטוסי קרב מדגם f-35. U.S. Air Force photo, AP
המתח נוצר עקב דרישות גבוהות לתקציב של חיל האוויר. מטוס החמקן F-35/AP, U.S. Air Force photo

הסדנה תיפתח חרף מחלוקת בצמרת מערכת הביטחון וצה"ל באשר לקיומה. "איך אפשר לעצב תוכנית רב-שנתית כשהאיומים משתנים כל דקה?", תהה גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות. "אף אחד לא יודע מה יקרה בעוד יום באזור ולכן אולי ראוי לעצב תוכנית לשנה הבאה, כשהמזרח התיכון יתבהר ונדע מה באמת ניצב מולנו". בנוסף לכך, כמו בכל סדנה מטכ"לית, המתח העיקרי שהיה ונותר הוא בין הדרישות של זרוע היבשה לבין הדרישות לתקציב מורחב של חיל האוויר.

על פי הודעת דובר צה"ל, "שנת 2012 הוגדרה על ידי הרמטכ"ל כשנת מעבר". בדיון שהתקיים לפני מספר שבועות בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הדגיש הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, את חשיבותה של התוכנית הרב-שנתית עבור צה"ל, ואמר כי "התוכנית הבאה תתבסס על חיזוק הכוח ההתקפי, עומק, מאמץ ההגנה, ההגנה האווירית ושימור הסייבר ופיתוחו".

עוד בנושא
"צה"ל לא בשל לטנקים לא מאוישים"
ישראל השביחה 170 טנקים עבור הצבא הטורקי
ברק: יש חשיבות לאמינות בין הדרג הצבאי למדיני

לפניות לכתב amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully