וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: יש חשיבות לאמינות בין הדרג הצבאי למדיני

יהושע בריינר

17.2.2011 / 13:24

בפגישה עם חברי המטכ"ל התייחס שר הביטחון לטלטלות במינוי הרמטכ"ל ואמר: "יהיו עוד דברים לברר ונעשה זאת בזהירות וביושר". על גל המחאות במזה"ת - "אתגרים חדשים לצד האיומים המוכרים"

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש היום (חמישי) עם חברי פורום מטכ"ל, באחת מפגישותיה הראשונות של הצמרת הצבאית החדשה. בשיחה שנמשכה כ-40 דקות, בירך ברק את הרמטכ"ל הנכנס, בני גנץ ואמר כי "גנץ מביא איתו ניסיון רב ויושרה. יש לי אמון מלא בו, שינהיג את צה"ל באחת התקופות המורכבות והמסובכות שעמדו בפני ההנהגה המדינית והצבאית".

שר הביטחון אהוד ברק עם הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל בני גנץ בפורום מטכ"ל, פברואר 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"גנץ מביא איתו ניסיון רב ויושרה" שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ בישיבת פורום המטכ"ל/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ברק אמר לקצינים במפגש כי "עברנו תקופה לא פשוטה", והתייחס כנראה לטלטלות בפרשת ביטול מינוי האלוף יואב גלנט, פרשת בועז הרפז והתבטאויותיו על הרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי. "אנחנו פותחים היום דף חדש, שמים את העבר מאחורינו ומסתכלים קדימה. יהיו לנו עוד דברים לברר ונעשה זאת בזהירות וביושר. נוודא שערכית אנו פועלים בניקיון עמוק ובהסתכלות קדימה". אולי ברמיזה לרמטכ"ל הקודם אמר ברק כי "אני רואה חשיבות גדולה לדיאלוג אמין על בסיס פתוח בין הדרג המדיני לצבאי".

ברק התייחס גם לאירועים האחרונים במצרים ולמחאות בכל מדינות ערב. "אנו נמצאים בתקופה לא פשוטה, ועדים לאירוע המכונן במצרים וכן לאירועים במדינות נוספות. קשה לחזות כיצד יתפתחו האירועים, אך ישנם כאן אתגרים חדשים בנוסף לאיומים המוכרים מחמאס, חיזבאללה ואירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully