וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המון זועם התפרע באמיין, 15 שוטרים נפצעו

לילה אלים בצפון צרפת: מאה צעירים שרפו פחים, גנבו מכוניות והציתו מבנים. שוטרים הוזעקו מפריז הסמוכה ונפצעו מבקבוקי תבערה. הסיבה לפרעות אינה ברורה. הנשיא הבטיח לפעול

מהומות קשות פרצו לפנות בוקר (שלישי) בעיר אמיין שבצפון צרפת. לפי כמה דיווחים, עשרות בני נוער בעיר הציתו פחים וזרקו בקבוקי תבערה לכל עבר. לא ברור מה גרם למהומות, אך ייתכן שהן נגרמו בשל הנוכחות המשטרתית המוגברת בעיר בעת האחרונה.

המהומות מוגדרות בתקשורת הצרפתית כאלימות ביותר שהיו במדינה מאז המהומות שהיו בה ב-2005, שפרצו בשל מותם של שני צעירים אפריקנים בפרברי פריז, והעלו לפני השטח שנים של אפליה גזענית.

ב-2010: מהומות אלימות בפריז אחרי ירי בצעיר מוסלמי

מוקד המהומות - בעיר אמיין

הפרעות באמיין נמשכו משעה תשע בערב אמש עד ארבע בבוקר ובמהלכן הוצת מבנה בבית ספר. מבנה נוסף, ככל הנראה מתנ"ס, אף הוא עלה באש. כמה מכוניות הוצתו, והמתפרעים שלפו נהגים מלפחות חמישה כלי רכב וגנבו מהם את המכוניות.

פינוי כלי רכב שרופים בעיר אמיין אחרי לילה של מהומות והצתות. 14 באוגוסט, 2012. רויטרס
שוטרים באמיין, הבוקר/רויטרס

כ-150 שוטרים הוזעקו למוקד המהומות כדי להשתלט על המתפרעים, והם הסתייעו בז'נדרמים מפריז. במהלך פיזור המפגינים ומעצרם של רבים מהם – לא ברור כמה - נפצעו 20-15 אנשי ביטחון. מצבם של רוב השוטרים קל.

הולנד: נפעל להשיב את הסדר

אמיין, עיר מוכת עוני ומקלט למהגרים, מוגדרת בתקשורת הצרפתית כ"בעייתית". היו בה אירועים אלימים רבים בתקופה האחרונה, אך הבוקר דווח כי הסדר בעיר שב על כנו, וכי ברחובות מורגשת תנועה רבה של אנשי ביטחון.

הנשיא, פרנסואה הולנד, מסר כי הממשלה תפעל בזריזות כדי להשיב את הסדר לעיר. לדבריו, שר הפנים מנואל ואלס יבוא לאמיין בהקדם האפשרי כדי לבחון את המצב בעיר.

"המדינה שמה את כל משאביה כדי להילחם באלימות", הבהיר הולנד, "הביטחון נמצא בראש סדר העדיפויות, והתקציב הבא יכלול תוספת משאבים לכוחות הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully