וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות במטכ"ל סביב אישור תכנית תקציב רב-שנתית

14.8.2012 / 6:06

ברקע האיומים האפשריים מסוריה ואירן, והידרדרות הביטחונית בסיני, נשמעים במערכת הביטחון קולות נגד התקציב הרב-שנתי. "איך אפשר לעצב תכנית כזו כשהאיומים משתנים בכל דקה?"

פורום המטה הכללי יתכנס (מתי? בחלק מהידיעה הוא כותב בזמן עבר, בחלקה בזמן עתיד. לברר איתו את זה) לסדנה מיוחדת כדי להכריע בעיצוב התכנית הרב-שנתית שזכתה לכינוי "עוז". במסגרת הסדנה יקבלו הקצינים הבכירים סקירות שונות והערכות מצב עדכניות על המתרחש במזרח התיכון, וכן על האיומים על ישראל. "הסקירות יעסקו בנושאים כמו התעצמות, תשתיות, מודיעין, כשירות ואימונים", ציין דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי. "מטרת הסדנה היא לעצב את בניין הכוח של צה"ל לשנים הבאות, בהתאם לאתגרים המבצעיים העומדים בפניו וההיערכות הנדרשת נוכח השינויים שעובר המזרח התיכון", הוסיף.

טנק מרכבה סימן 4. דובר צה"ל
עתידו יעמוד גם כן על הפרק. טנק מרכבה סימן 4/דובר צה"ל

אחד הנושאים הנמצאים על הפרק, מבחינת פורום המטה הכללי, הוא עתידו של טנק המרכבה סימן 4, כשברקע קריאות לצמצם את הייצור בישראל. נושאים נוספים שיעלו בסדנה יהיו רכש חליפות ההגנה האקטיביות "מעיל רוח"; רכש סוללות כיפת ברזל; השקעה במערכת "שרביט קסמים" שנועדה ליירט רקטות בטווח בינוני; קצב הרכישה של הנגמ"ש העתידי "נמר"; רכישת כלי שטח וספינות טילים לאבטחת אסדות הגז ולהתמודדות עם האיומים המתפתחים מלבנון וסוריה; רכישת טייסת נוספת של מטוסי חמקן מסוג F-35, מטוסי תובלה חדשים ורכש מטוסים לא מאוישים; תותח עתידי לחיל התותחנים; שינוי תמהיל הרכבים הקלים והממוגנים בצה"ל; בניית אוגדות ויחידות חדשות מול האיומים החדשים שנוצרו, בהם מצרים; ותקצוב מפקדת חזית העומק בפיקודו של האלוף במיל' שי אביטל' שהגיעה לשלב אישור התוכנית האופרטיביות, כמו גם ההשקעה באגף המודיעין ובמערך הסייבר.

"איך אפשר לעצב תכנית רב-שנתית כשהאיומים משתנים?"

הסדנה תיפתח על רקע מחלוקת בצמרת מערכת הביטחון וצה"ל, באשר לכוונה לבחור בתכנית רב-שנתית כשהמזרח התיכון מצוי בחוסר יציבות משווע. "איך אפשר לעצב תכנית רב-שנתית כשהאיומים משתנים בכל דקה? אף אחד לא יודע מה יקרה בעוד יום, לכן אולי ראוי לעצב תכנית לשנה הבאה כשהמצב במזרח התיכון יתבהר ונדע מה באמת ניצב מולנו", אמר אתמול גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות. בנוסף לכך, כמו בכל סדנה מטכ"לית, המתח העיקרי שהיה ונותר הוא בין הדרישות של זרוע היבשה לבין הדרישות לתקציב מורחב של חיל האוויר.

על פי הודעת דובר צה"ל אתמול, "שנת 2012 הוגדרה על ידי הרמטכ"ל כ'שנת מעבר', נוכח אי-הוודאות התקציבית ששררה בשנה האחרונה. בדיון שהתקיים לפני מספר שבועות בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת הדגיש הרמטכ"ל את חשיבותה של התכנית הרב-שנתית עבור צה"ל, שכן הדבר יתבסס על חיזוק הכוח ההתקפי, ההגנה האווירית ושימור הסייבר ופיתוחו".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully