וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון יממן שכרם של רכזי ביטחון בעוטף עזה

רמי שני

14.8.2012 / 3:29

בתום מאבק שיזמו רכזי הביטחון השוטף ביישובים הסמוכים לרצועת עזה ולחלקו הצפוני של גבול מצרים, הוחלט במשרד לעמוד בעלות שכרם של 288 ממלאי התפקידים, בגובה 13 אלף בחודש

שכרם של רכזי ביטחון שוטף ביישובים הסמוכים לגבול ימומן בידי משרד הביטחון, כך החליט לאחרונה מנכ"ל המשרד, אודי שני, בתום מאבק ממושך שיזמו ממלאי תפקידים ביטחוניים ביישובי עוטף עזה, שהלינו על תגמול נמוך ביחס לפעילותם ורמת הכוננות בה הם פועלים.

288 רכזי ביטחון פזורים בין היישובים הסמוכים לגבול, כשתפקידם להיות אמונים באופן רציף על האבטחה ביישובים, בכפיפות לחטיבה המרחבית בשעות חירום. הסכום שישולם ליישוב עבור פעילות הרבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי), יעמוד על כ-12 אלף שקלים בחודש, כשמתוכו יוקצו 2,700 שקלים לטובת טיפול בצרכים שוטפים של מרכיבי הביטחון ביישובים, דוגמת תיקון הגדרות והשערים, תחזוק תאורת הגדר וכיוצא באלה. יתר הסכום יהיה שכרו של נושא התפקיד.

כמו כן, יועבר ליישובים שכר בגובה 13 אלף שקלים כדי לאפשר תגמול לממלא מקומו של רכז הביטחון, בשעה בה הוא נדרש לפעילות. בעבר קיבלו רכזי הביטחון שכר של 2,500 עד 3,000 שקלים בחודש. היקף הסכום שיועבר לצורך תשלומי השכר, יעמוד על כעשרה מיליון שקלים בשנה. החלטת משרד הביטחון התקבלה בתום דיונים רבים בעניין ונוכח ההכרה כי הרבש"צ נושא באחריות הכוללת לביטחון היישוב במשך 24 שעות היממה.

רקטת קסאם התפוצצה במפעל באזור שדרות. דייב בוימוביץ'
במשרד הביטחון הכירו בחשיבות והיקף פעילותם של רכזי הביטחון. נפילת קסאם בשדרות/דייב בוימוביץ'

המשכורות לאנשי הביטחון יינתנו ליישובים הרחוקים עד שבעה קילומטרים מהגבול, בעוד "יישובי הקו השני" - באזור המכונה "תפר רגיש", הכולל יישובים בטווח בין שבעה ל-20 קילומטרים מהגבול - יקבלו משכורת נמוכה יותר עבור נושאי מינוי לרכז ביטחון. משכורות בהיקפים דומים יועברו גם לרכזי ביטחון ביישובים הסמוכים לגבול הצפוני ולגבולות "חמים" אחרים.

שדרוג השכר: לרכזי ביטחון ביישובים בטווח 7 קילומטרים מהגבול

תפקידיו של רכז הביטחון ביישוב יוגדרו בהתאם לצרכים בכל יישוב ויישוב, כשבעת שהוא כפוף לצה"ל, יהיה על רכז ביטחון היישוב לבצע שורת מטלות בהתאם ללוח זמנים שייקבע בידי גורמים בפיקוד החטיבה המרחבית. במסגרת זו יקבל כל רכז ביטחון רשימת נושאי עוגן לפעילותו, ויהיה אחראי על טיפול ותחזוקה שוטפת של מרכיבי הביטחון, על הכוננות היישובית וכיתת הכוננות. בין היתר, יהיה עליו לבצע סיור בבתי הספר משכורתם של אנשי הביטחון תינתן ליישובים הרחוקים עד שבעה קילומטרים מהגבול, בעוד "יישובי הקו השני" - באזור המכונה "תפר רגיש", הכולל יישובים בטווח בין שבעה ל-20 קילומטרים מהגבול - יקבלו משכורת נמוכה יותר עבור נושאי מינוי לרכז ביטחון. משכורות בהיקפים דומים יועברו גם לרכזי ביטחון ביישובים הסמוכים לגבול הצפוני ולגבולות "חמים" אחרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פגיעת גראד סמוך לבניין באשדוד, אוקטובר 2011. שי מכלוף
באשכול נאבקים על שכר רכזי ביטחון ביישובים החורגים מטווח 7 הקילומטרים/שי מכלוף

בימים אלה מיושמת ההחלטה ביישובי עוטף עזה והגבול הצפוני עם מצרים, לאחר שנציגי היישובים חתמו על חוזי העסקת רכז הביטחון מול משרד הביטחון, במה שמבטיח כי הכסף יעבור אל היישוב וממנו לרבש"צ הממונה. בסך הכל, פועלים באזור עוטף עזה 72 רכזי ביטחון ביישובי הקו הקדמי. נציגי המועצות מקיימים בימים אלו מגעים עם משרד הביטחון באשר להגדרת קו זה, נוכח המצב החדש שנוצר בגזרת צפון סיני.

במועצה האזורית אשכול ישנם חמישה יישובים בטווח העולה במעט על שבעה קילומטרים מגבול רצועת עזה, ודרישת המועצה היא להכיל עליהם את אותם תנאי הפעלה של רכזי הביטחון הפועלים בטווח שבעת הקילומטרים מהרצועה. לטענת מועצת אשכול, רכזי הביטחון בחלק זה של המועצה פועלים בדומה לעמיתיהם ביישובים הנושקים לגבול בעת הסלמה, כשגם בעת שגרה לא נעדרים יישובים אלה מרקטות המשוגרות מהרצועה, שמתפוצצות בשטחם.

עוד בנושא
דיווח: ארה"ב תציע למצרים סיוע במאבק בטרור בסיני
דיווח: ארגוני טרור מעזה עורכים ניסויים ברקטות בסיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully