וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חיילים מסרו מידע סודי למבריחים בדרום

13.8.2012 / 17:55

לפי כתב האישום, שני חיילים מאוגדת עזה העבירו למבריחים מידע מדויק בשישה מקרים על מיקום הכוחות בשטח וטווח המצלמות בגבול, תמורת אלפי שקלים. "פרשה חמורה ביותר"

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית הדין הצבאי של פיקוד דרום נגד שני חיילים מאוגדת עזה בגין העברת מידע סודי, בין היתר על טווח המצלמות בגבול ישראל-מצרים, למבריחי טבק וסיגריות, תמורת אלפי דולרים.

מכתב האישום, שהוגש על ידי התובעת הצבאית סרן ליקול פס-טמסוט, וכולל עבירות של סיוע להעברת טובין והעברת מידע סודי, עולה כי שני החיילים, בהם נהג בפעילות ביטחון שוטף מהחטיבה הדרומית של אוגדת עזה, העבירו את המידע הסודי למבריחים יוסף אלעול וסאלם אבו-קרון.

לפי כתב האישום, שני החיילים העבירו למבריחים מידע סודי מדויק בשישה מקרים שונים על מיקום הכוחות בשטח ומיקום אמצעי איסוף מודיעין ניידים, "תוך סיכון הכוחות בשטח". מכתב האישום עולה כי השניים חשפו בפני המבריחים את טווח האיסוף של המצלמה המכונה "פסקל", כדי שהמבריחים יוכלו לדעת באיזה טווח כוחות הצבא בשטח מזהים אותם כשהם נעים מהשטח המצרי לישראל, תוך כדי שהם חוצים את הגבול.

הנהג הנאשם השתמש גם בסמים קשים

במסגרת העסקאות נהגו שני החיילים להיפגש עם הסוחרים בבאר שבע, ותמורת כל עסקה היה הנהג מקבל 1,000 דולרים, ומתוך סכום זה היה מפריש 1,000 שקלים לחייל שסייע לו. מכלל העסקאות שביצעו הצליחו שני החיילים לקבל 4,000 דולרים ו-5,100 שקלים.

אירוע חמור שנחשף בכתב האישום הוא דיווח שהעביר הנהג לידי המבריחים במפגש שהתקיים בבאר שבע. הנאשם דיווח להם על מכשיר סלולרי שאותר על הגבול, שכפי הנראה נפל באמצע הברחה והועבר לבדיקת כוחות הביטחון.

במסגרת החקירה שניהלו מצ"ח אורים, היחידה המרכזית במרכז והיחידה לחקירת הונאה של המשטרה הצבאית, התברר אף כי הנהג השתמש בסמים קשים, וברשותו נתפסו כלים לשימוש בסם. מעצרם של השניים הוארך עד ה-22 באוגוסט. באוגדת עזה הגדירו את הפרשה כ"חמורה ביותר", והדגישו כי המפקדים שיתפו פעולה עם החקירה.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
תיעוד: כך בוצעו עסקאות הסמים בגבול הדרום
אישום נגד חיילים: שדדו כלי רכב עם נשק צבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully