וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפלסטינים מנחילים מורשת הסתה לדור הבא"

טל שלו

13.8.2012 / 5:46

ממצאי דו"ח של המשרד לנושאים אסטרטגיים, לבחינת מדד ההסתה בקרב מוסדות הרשות הפלסטינית, מצביעים על המשך מגמה של "הנחלת מסרי הסתה ושנאה כלפי ישראל"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול (ראשון) בישיבת הממשלה כי "ההנהגה הפלסטינית מנחילה מורשת הסתה לדורות הבאים, ואינה מסוגלת לעבור לשיח של שלום", לאור הצגת נתוני מדד ההסתה התקופתי של המשרד לנושאים אסטרטגיים, הבוחן את המסרים הפלסטיניים הנפוצים ותרומתם לעידוד אווירה של אלימות ושנאה.

על פי נתוני המדד, המבוסס על מעקב מתמשך אחר התבטאויות של בכירי הרשות הפלסטינית, פעולות ומסרים של מוסדות הרשות וכלי התקשורת הנשלטים על ידיה, אנשי הרשות ממשיכים לעסוק במסרים של הנצחת הסכסוך הישראלי-פלסטיני וקידום מאבק של שנאה ואלימות. עם הקמת המשרד לנושאים אסטרטגיים, הופקד נושא ההסתה הפלסטינית בידי צוות המשרד. השר לנושאים אסטרטגיים, משה יעלון, יחד עם אנשי משרדו, מגבשים מדי רבעון דו"ח מסכם בנושא.

מנכ"ל המשרד, יוסי קופרווסר, הציג בפני שרי הממשלה את תוצאות המדד האחרון, שבחן את החודשים אפריל-יוני 2012. מהדו"ח עולה כי הרשות הפלסטינית ממשיכה במאמציה "להנחיל את מסרי ההסתה והשנאה, והדבר נעשה באופן שיטתי ועקבי". לדברי קופרווסר, "זהו תהליך המכוון לציבור הפלסטיני בכלל ולילדים ונוער בפרט, והוא משבה אווירה התומכת באלימות שמובילה ליצירת אתוס המנציח את הסכסוך".

ילדים פלסטינים במחסום ארז. רויטרס
"שורש הסכסוך נעוץ בסירוב הפלסטינים להכיר בזכות קיומה של מדינת לאום לעם היהודי". ילדים פלסטינים מפגינים נגד ישראל במחסום ארז/רויטרס

ראש הממשלה התייחס להמשך מגמת ההחמרה במדד, ואמר כי "המדד מהווה הארה חשובה ותזכורת היכן אנו חיים, שופך אור ועוזר לנו להכין את עצמנו ולהימנע משגיאות". לדברי נתניהו, יש חשיבות רבה בהפצת ממצאי הדו"ח בקרב הקהילה הבינלאומית. "הדו"ח ישמש תזכורת לעולם ששורש הסכסוך נעוץ בסירוב של הפלסטינים להכיר בזכות קיומה של מדינת לאום לעם היהודי. ראינו פה דברים מזוויעים, שמגדירים את היהודים בין היתר כמרעילי בארות ומכשירים את הלבבות למעשים קשים ואכזריים. עלינו להביא זאת לתשומת לב של כל הממשלות בעולם, בייחוד לקראת עצרת האו"" הקרובה", אמר נתניהו.

יו"ר הוועד האולימפי הפלסטיני: "לא לנורמליזציה עם הכיבוש בספורט"

במסגרת דו"ח מדד ההסתה נבחנים ארבעה מימדים של תופעת ההסתה ואי בניית השלום: הסתה מפורשת לאלימות, עידוד אווירת טרור, הסתה לשנאה ודמוניזציה של יהודים וישראלים ואי הכשרת הלבבות לשלום במסגרת מערכת החינוך והתקשורת. בכל התחומים הללו צוות המשרד בוחן התבטאויות ומסרים שונים של בכירי הרשות, של כלי תקשורת ומוסדות דת. מהסקירה שהוצגה בפני השרים, שכללה עשרות דוגמאות מהחודשים האחרונים, עולה כי הרשות מפתחת נרטיב המורכב משלושה גורמים, אותם מנה קופרווסר ששימש בעבר כמפקד חטיבת מחקר במודיעין בישראל: "טיפוח מתמשך של האמונה שכל פלסטין ההיסטורית, מהים עד הנהר, תהיה בסופו של דבר פלסטין המדינית, תוך הכחשת זכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. המסר השני הוא דמוניזציה של יהודים, ישראלים ומתנחלים וכן כל צורות המאבק, כולל טרור, הינן לגיטימיות והבחירה בדרך המאבק תלויה בנסיבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לשרי לממשלה הוצג כדוגמה שיר ששודר בטלוויזיה הפלסטינית הרשמית יותר מ-30 פעמים בחודשים האחרונים, הקורא לשיבה פלסטינית לערי ישראל: "יפו, עכו, חיפה ונצרת שלנו... טבריה ואשקלון פלסטיניות". במקביל, האמנה הלאומית הפלסטינית, הקובעת כי גבולות פלסטין לא כוללות את מדינת ישראל, עדיין מוצגת בחלק ניכר מאתרי האינטרנט של אש"ף, למרות שהפלסטינים התחייבו לשנות את הסעיפים המנוגדים להסכם אוסלו ב-1998. כמו כן, ג'יבריל רג?וב, יו"ר הוועד האולימפי הפלסטיני, אמר רק לפני כחודשיים כי "לא תהיה נורמליזציה עם הכיבוש בספורט. בפעם הבאה נביא את הוועד המנהל במסוקים, כך שהם לא יראו יהודים, שטנים, וציונים בני כלבים". עוד הציג המשרד בפני השרים נתונים המראים כי 6% מהתקציב הפלסטיני מוקדש לתשלומים עבור משפחות מחבלים ואסירים.

במשרד לנושאים אסטרטגיים בודקים בעיקר את המסרים המועברים לבני נוער וילדים במערכות החינוך ובטלוויזיה הרשמית. בין היתר, ספרי הלימוד ברשות הפלסטינית לא מציינים את הקו הירוק, וכאשר הוא מופיע - אין אזכור לישראל. במקביל, בטלוויזיה הפלסטינית מוצגות תוכניות לילדים המעודדות שנאה וטרור ומהללות מחבלים. "זו שטיפת מוח שנועדה ליצור תשתית פסיכולוגית שמחויבת לשלושה מסרים: אין ליהודים זכות לחיות בישראל, היהודים הם חלאת המין האנושי וכל צורות המאבק נגד היהודים הן לגיטימיות?, הסביר קופרווסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully