וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים תוקף בסיני: 6 "מחבלים" נעצרו, 60 נהרגו

ניר יהב

10.8.2012 / 15:28

גורם ביטחוני במצרים מסר כי השישה, שנעצרו במסגרת מבצע נרחב לחיסול קיני הטרור בחצי האי, משתייכים לארגונים קיצוניים. דיווח: מצרים דורשת להסגיר שלושה בכירי ארגון בעזה

כוחות הביטחון המצרים עצרו שישה מחבלים בצפון סיני - כך אישר הבוקר (שישי) מקור בצבא המצרי לטלוויזיה במדינה. השישה נעצרו במסגרת המבצע רחב ההיקף שעורך הצבא המצרי בצפון סיני ל"טיהורו" מקיני הטרור שהשתלטו עליו, על רקע הפיגוע ביום ראשון ברפיח המצרית. עד כה, נהרגו במבצע הזה 60 בני אדם, 20 מתוכם בפעולה בה נעצרו השישה. לא נמסר אם השישה חשודים במעורבות בפיגוע.

גורם ביטחוני בכיר אמר לאתר המצרי "אל-אהראם" כי העצורים נתפסו בשכונת בראזיל באזור העיר שייח' זוויד. "הם משתייכים לארגונים קיצוניים, אחד מהם אף מוכר לנו כאדם קיצוני מאוד", הוסיף. לדבריו, רוב הפעילות הצבאית מתבצעת בלילה. "כוחות הביטחון איתרו את המקומות של רוב הטרוריסטים ועקבה אחריהם".

נשיא מצרים מוחמד מורסי וראש המועצה הצבאית העליונה מוחמד חוסיין טנטאווי מבקרים באל-עריש, לאחר מתקפת הטרור ברפיח, אוגוסט 2012. AP
מצרים דורשת את הסגרת הבכירים, חמאס יסכים? פילדמרשל טנטאווי והנשיא מורסי/AP

הגורם הוסיף וציין כי הצבא תגבר את נוכחותו בכפר מהדיה, באזור מנבטח, באזור ואדי אל-עומאר, בכפר אל-ג'ורה, בשייח' זוויד ובג'בל חלאל. "כפר מהדיה נחשב למקום שבו מסתתרים רוב סוחרי הנשק בצפון סיני. שם אנו מעוניינים לפגוע ולחסל את כל קני הטרור, בעיקר לאור העובדה שהם מחזיקים נשק מתקדם. חשוב לדעת שיהיה הנשק בידם אשר יהיה - זה לא ימנע מבעדנו לחסל אותם".

במקביל, דיווחו עדי ראייה כי למרות המבצע הצבאי הנרחב לסתימת מנהרות ההברחה בימים האחרונים, פעילות ההברחה דרך המנהרות שבה הבוקר לפעילותה הרגילה. "ממשיכים להבריח במנהרות ליד מעבר סלאח א-דין בחשאיות גמורה. הוברח חומר בנייה, מזון ודלק".

פלסטינים שבים ממצרים לתוך רצועת עזה במעבר רפיח, אוגוסט 2012. רויטרס
פלסטינים שבים לעזה ממצרים דרך מעבר רפיח, היום/רויטרס

בתוך כך, הודיע משרד הפנים בממשלת חמאס ברצועה כי מצרים פתחה את הכניסה מסיני לרצועת עזה במעבר רפיח, אשר נסגר בעקבות הפיגוע. על פי הדיווח, הוחלט לפתוח את המעבר בכיוון אחד על מנת לאפשר לפלסטינים שעלו לרגל לערב הסעודית לשוב לבתיהם בעזה.

הבוקר דיווח היומון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, כי מצרים דרשה מחמאס שיסגיר לידיה שלושה מבכירי ארגון "צבא האיסלם", לאחר שחשפה כי אחת הגופות של המחבלים שביצעו את הפיגוע ברפיח ביום ראשון היא של פעיל לשעבר בארגון. גורמים בעזה אמרו כי מצרים ביקשה מחמאס להסגיר לידיה את מנהיג הארגון הג'יהאדיסטי העזתי, מומתאז דורמוש, ועוד שני פעילים אחרים – אחד מהם ממוצא תימני – כדי לחקור אותם בחשד למעורבות בפיגוע בסיני.

חמאס לא הכחיש ולא אישר באופן רשמי את הדיווח. עם זאת, גורמים בארגון, ביניהם גם הבכיר בעזה מחמוד א-זהאר, אישרו שמצרים אכן שאלה על כמה פעילים שנמצאים ברצועת עזה. הגורמים לא מסרו באילו פעילים מדובר ואם הם נדרשים לחקירה. עם זאת, בכירים אחרים בארגון, ביניהם חבר הפרלמנט סלאח ברדוויל, הכחישו את הדיווח. עד כה לא ברור כיצד חמאס הגיב לבקשתה של מצרים להסגיר לידיה את בכירי "צבא האיסלם". ארגון זה הוא אחד משלושת הארגונים שעומדים מאחורי חטיפתו של גלעד שליט ב-2006.

60 טנקים ונגמ"שים שוגרו לסיני

המקורות העריכו כי חמאס לא יסגיר את השלושה, בין השאר משום שדורמוש נמצא ביחסים מצוינים עם חמאס והוא אינו מעורב ככל הנראה בפיגוע, וכן משום שחמאס "אינו אוהב את מסע ההסתה הגדול נגד רצועת עזה עוד לפני שהסתיימה החקירה".

אתמול דווח כי הצבא המצרי שיגר כוחות רבים, הכוללים בין השאר 60 טנקים, נגמ"שים ודחפורים, אל אזור הגבול בין סיני לעזה על מנת להרוס את מנהרות ההברחה. לדבריו, מניין ההרוגים בקרב החמושים המשתייכים לארגוני הג'יהאד הקיצוני, מאז החל המבצע, עומד על כ-40.

כלי תקשורת במצרים ציטטו עדי ראייה בסיני שהופתעו למראה הכמות הגדולה של הכלים הכבדים שנכנסו לסיני. "לא ראינו כזו כמות עד כה", אמרו. "משמעות הדבר היא שתוך כשבוע יושמדו כל המנהרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully