וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים פראיירים? רק שליש ממערך המילואים מתייצב

8.8.2012 / 15:33

לפי קצין המילואים הראשי, מתוך כלל האוכלוסייה בארץ 5% משרתים במילואים, ומנגד זוכים להטבות כמו 5% הנחה בארנונה - עם זאת סגן הרמטכ"ל הורה להגדיל את כמות ימי המילואים

קצין המילואים הראשי של צה"ל, תת-אלוף שוקי בן ענת, סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות לקראת ציון יום ההוקרה למערך המילואים שיתקיים מחר (חמישי), כי "פחות מ-5% מהאוכלוסייה בחברה הישראלית עושים מילואים", ומסביר זאת בכך ש"רק שליש מכלל מערך המילואים עושים מילואים בפועל, ו-80% מאלו שקוראים להם לשירות מגיעים בפועל".

בתוך כך, הודיע תא"ל בן ענת כי סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, הנחה להגדיל את ימי המילואים השנתיים למשרתים פעילים, החל מ-2013. בן ענת הוסיף כי לאחרונה נעשה סקר בקרב חיילי המילואים שלא הצביע על משבר, אך בהחלט ניתן לציין עלייה באי-שביעות הרצון של חיילי המילואים מההטבות שהובטחו להם, ועברו בוועדת השרים. אחת מן ההטבות שמשרתי המילואים הביעו אי שביעות רצון ממנה, היא הנחה של 5% בארנונה למשרתים פעילים.

הפגנת המילואימניקים בכיכר הבימה, אוגוסט 2011. דרור עינב
אי שביעות רצון מההנחה של 5% בארנונה למשרתים פעילים. מחאת המילואימניקים/דרור עינב

"ההנחות שניתנו עד כה לא משמעויות בעיניהם", אמר תא"ל בן ענת, שהוסיף כי "הנחה באגרות למשל לא משמעותית בעיניהם, אך לא בשביל זה הם באים". לטענתו, כלל אין ירידה ברצון לשרת במילואים בחברה הישראלית. "בפועל אין פגיעה במוטיבציה ואם חלילה תפרוץ מלחמה מאה אחוז יגיעו. אין תופעות של השתמטות אידאולוגית, אלא כי לא יכולים להגיע".

קצין המילואים הראשי נשאל על המאפיינים של חייל המילואים בשנת 2012, ולטענתו מדובר במערך מקצועי יותר, בהשוואה לשנת 2006. "המערך יותר כשיר היום ממלחמת לבנון השנייה".

לקריאה נוספת
קריסת המילואים: "טנקים מושבתים, מקלעים לא יורים"
מילואימניקים התלוננו: תמרור הוצב כדי שנקבל דו"חות
יום המילואים: ירידה בשביעות הרצון ובאמון במפקדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully