וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנתח הציל שני ילדים מטביעה - אך טבע בעצמו

שיקגו מצדיעה לד"ר דונלד ליו, הכירורג הראשי בבית החולים לילדים בעיר, שקפץ לאגם מישיגן והציל מטביעה שני ילדים בני 12 לאחר שהתהפכו עם קיאק - אך אז נסחף בזרם החזק ומת

לאחר קריירה שלמה אותה הקדיש להצלת חייהם של ילדים מעל שולחן הניתוחים - גם במעשה האחרון בחייו של ד"ר דונלד ליו, המנתח הראשי בבית החולים "קומר" לילדים של אוניברסיטת שיקגו, הוא הצליח להציל שני ילדים ממוות. אולם לא היה זה בבית החולים, אלא דווקא באגם מישיגן שלחופיו שוכנת העיר.

האירוע התרחש ביום ראשון השבוע. ה"שיקגו טריביון" מדווח כי שני הילדים, בני 12, התהפכו עם סירת הקיאק בה חתרו בשל גלים עזים, ונפלו אל תוך המים. ד"ר ליו, שהיה על החוף עם משפחתו, חש לעזרתם של השניים - חברי המשפחה - למרות התנגדות ילדיו שדאגו לשלומו לנוכח המים המסוכנים. הוא והצליח להביאם לחוף מבטחים - אך אז נסחף בזרם החזק, והחל לטבוע.

רק כשהגיעו למקום כוחות הצלה, הצליחו למשות את הרופא מהמים, אולם היה זה מאוחר מדי. רעייתו, ד"ר דיינה סאסקינד, רופאה מנתחת בעצמה, ניסתה נואשות לבצע בו החייאה - אך לשווא. מותו נקבע במקום.

צפו בכתבת וידאו של ה"שיקגו טריביון":

"זה היה נורא", סיפרה סאסקינד ל"טריביון". "היה לו לב ענקי. הוא היה מנתח מבריק... אבל מה שהיה הכי מדהים לגביו זה שהוא היה אבא נהדר. זה היה המקום הראשון בסדר העדיפויות שלו בחיים".

"היה מתעורר באמצע הלילה כדי להציל ילד שנפגע מירי"

עמיתיו של ד"ר ליו, בן 50, שהתראיינו ל"טריביון", תיארו אותו כמומחה בעל שם עולמי ורופא מסור, שאף זכה באחרונה בפרס מטעם בית החולים על פועלו, ובמענק מחקר של מיליון דולרים ממכון הבריאות הלאומי. "הוא היה רופא נטול כל אנוכיות, שעבד ללא לאות", אמר ד"ר ג'ון אלוורדי, סגן ראש המחלקה הכירורגית בבית החולים. "הוא היה מתעורר ב-2:00 בלילה כדי להציל ילד שנפגע מירי, ישן עוד שעתיים ואז חוזר ב-6:00 לסיבוב ביקור רופאים אצל מטופליו".

ד"ר ליו נקבר בבגדי מנתח, כשעמו כובע של קבוצת הבייסבול "שיקגו ווייט סוקס" ותמונות של שלושת ילדיו.

עוד גיבורים:
האזרח שהציל את יסמין פיינגולד מטביעה זכה לצל"ש
ניו יורק: צפו בשכן תופס ילדה שנפלה מקומה 3
גיבור מלכותי: הנסיך הארי "הציל חיי שחקן פולו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully