וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מכריזה על שטחי אש כדי לדחוק פלסטינים בגדה"

יהושע בריינר

7.8.2012 / 8:29

המשרד לתיאום עניינים הומניטריים בשטחים טוען כי שטחי האימונים של צה"ל, המהווים כ-18% משטחי הגדה המערבית, פוגעים באוכלוסייה "הפגיעה ביותר מבחינה הומניטרית"

האו"ם נגד שטחי האש של צה"ל בגדה המערבית: המשרד לתיאום עניינים הומניטריים בשטחים מטעם האו"ם טוען כי הכרזת צה"ל על אזורים בגדה כשטחי אש פוגעת פגיעה קשה באוכלוסייה הפלסטינית המקומית. כיום מוכרזים כ-18% משטחי הגדה המערבית כשטחי אש המיועדים לאימוני צה"ל, מרביתם בבקעת הירדן, ים המלח ובדרום הר חברון. בשל ההכרזה על השטחים כאזורי אימונים, המינהל האזרחי אינו מאפשר בנייה או מגורים, אולם לטענת ארגון האו"ם באזורים אלה חיים 38 קהילות של פלסטינים אשר נפגעות ממדיניות מערכת הביטחון.

מדף מידע חודשי שהכינו נציגי המשרד, אשר הופץ ביום ראשון לנציגויות האו"ם ולשגרירויות השונות, עולה כי 90% מהתושבים הפלסטינים סובלים ממחסור במים ומחוסר ביטחון תזונתי וכי 45% מן ההריסות שביצע המינהל האזרחי נגד בנייה פלסטינית במהלך השנה האחרונה, בוצעו באזורים שהוגדרו כשטחי אש. לעומת זאת, טוען הארגון, כי עשר התנחלויות ממוקמות על שטחי אש של צה"ל - וזאת מבלי שננקטות נגדן פעולות הריסה.

הכפר נבי סאלח. נמרוד סונדרס
התושבים הפלסטינים סובלים ממחסור במים ומחוסר ביטחון תזונתי/נמרוד סונדרס

בישראל הביעו לא אחת ביקורת על הארגון, שמכוון - לדברי גורמים שונים - נגד פעילות ישראל בשטחים ומביע תמיכה מלאה בפלסטינים. בארגון עוקבים בדריכות אחר פעילות ישראל בשטחים, מבצעים של צה"ל, הריסות מבנים והרחבת התנחלויות. כעת, על רקע כוונת ישראל להרוס מספר רב של מבנים פלסטיניים שהוקמו על שטחי אש, בעיקר בדרום הר חברון, מוציאים בארגון האו"ם את נייר העמדה שתוקף את מדיניות ישראל.

"להגבלות על האוכלוסייה הפלסטינית באותם 'שטחי אש' ישנן השפעות הומניטריות משמעותיות על האוכלוסייה הפלסטינית והן מפחיתות דרמטית את היקף השטח הזמין עבורם למגורים", נכתב. כמו כן, נטען כי בחלק משטחי האש הגבולות אינם מסומנים וכי בפועל כמעט ולא מדווח כי אכן מתקיימים אימונים צבאיים בשטחים אלה. "האוכלוסיות המתגוררות באזורים אלה הינן הפגיעות ביותר בגדה המערבית מבחינה הומניטרית. בנוסף, תושבים פלסטינים המתגוררים בשטחי אש סובלים מקשיים נוספים, דוגמת אלימות מצד מתנחלים, הטרדות מצד חיילים והגבלות על תנועתם".

"כל אלה יוצרים תנאים שמפעילים לחץ על הקהילות הפלסטיניות לעזוב את האזורים הללו", מסכם הדו"ח. "על ישראל, ככוח כובש, יש חובה להגן על התושבים הפלסטינים ולדאוג לצרכיהם. החוק הבינלאומי אוסר על הרס של רכוש ציבורי או פרטי או על העברת אוכלוסייה באזורים אלה, למעט הרס לצרכים צבאיים".

מדובר צה"ל נמסר כי "הדו"ח המוזכר נמסר לגורמים הרלוונטים לפני יומיים בלבד. על כן לא ניתן להתייחס בצורה מפורטת לטענות שבו. יש לציין כי ההכרזה על שטחי אש ביהודה ושומרון ואופן השימוש בהם נקבעים על בסיס הצרכים הביטחוניים באזור. רשויות אכיפת החוק נוקטות צעדי אכיפה נגד כל בנייה בלתי חוקית בשטחי האש בהתאם למחויבתם לאכוף את החוק והסדר באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully